مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی چگونه خواهد بود؟ + جزئیات

بسیاری از مشتریانی که در طرح‌های مختلف خودروسازان برای خرید خودروهای داخلی ثبت نام کرده‌اند در حال حاضر روزهای بدی را سپری می‌کنند چرا که آنها که در زمان ثبت نام با طیف عظیمی از گزینه‌های مختلف برای خرید خودرو مواجه بودند و به راحتی می‌توانستند هر خودرویی را با پیش پرداختشان به صورت شرایطی خریداری کنند حالا با ارقام بسیار بزرگی برای تکمیل وجه مواجه هستند که در بسیاری از آنها امکان تکمیل نیز ندارند!

به گزارش چرخان، وزارت صنعت و معدن پس از 3 ماه پر حاشیه اعلام کرد که سیاست کلی این وزارتخانه در مورد خودروهای داخلی سیاست آزادسازی قیمت‌ها بوده و عملا خودروسازی کشور به آرزوی 20 ساله خود رسیده است! مسئولین وزارت صنعت اعلام کردند که آن دسته از تعهدات خودروسازان که مربوط به قبل از شهریورماه است با نرخ قبلی به آنها تحویل داده خواهد شد و تعهدات مربوط به ماه‌های بعد از شهریور ماه تا دی ماه سال جاری نیز با 30 درصد افزایش نرخ نسبت به نرخ‌های قبلی به مشتریان تحویل داده می‌شود!

قیمت خودروشنیده‌ها حاکی از این است که سیاست قیمت آزاد برای همه خودروهای خودروسازان برقرار خواهد شد و از اول بهمن ماه عملا شاهد قیمت گذاری همه خودروها بر مبنای 5 درصد زیر قیمت بازار خواهیم بود که در حقیقت تمام پیش فروش‌های انجام شده را نیز دربر خواهد گرفت و احتمالا شاهد اتفاقات بزرگی در زمینه پیش فروش‌های انجام شده از قبل و همچنین طرح‌های جدید خواهیم بود.

این تصمیم گیری در حالیست که وزارت صنعت مشخصا تکلیف ارزش پیش پرداخت مشتریان را در نظر نگرفته و در حالیکه به طور مثال مشتری خرید خودرویی مانند سمند که چیزی در حدود 20 میلیون تومان در زمستان سال گذشته یا بهار سال جاری پرداخت کرده است، در زمان ثبت نام می‌توانست با خرید ارز، طلا و … به راحتی در حال حاضر چیزی در حدود 40 تا 50 میلیون تومان سرمایه داشته باشد و با چند میلیون تومان اضافه اقدام به خرید بدون دردسر خودرو از بازار آزاد کند ولی خودروسازان در حال حاضر صرفا بخش عرضه را در نظر گرفته‌اند و افزایش هزینه‌های آنها را مد نظر قرار داده‌اند که قطعا ظلم بزرگی در مورد خریداران خواهد بود.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودروالبته مشکل دیگری که این نحوه برخورد با موضوع قیمت خودروهای داخلی خواهد داشت عملکرد خودروسازان در این زمینه است. در حقیقت وزارت صنعت با هدف‌گذاری قیمت حاشیه بازار به دنبال کاهش قیمت بازار بوده و در راستای سامان دادن به بازار مجوز این گرانی را صادر کرده است ولی سوال اصلی اینجاست که آیا خودروسازان اقدامی برای کاهش قیمت در بازار خواهند نمود در حالیکه که از گرانی موجود در بازار به صورت رسمی و قانونی منتفع می‌شوند؟

نکته دیگر اینکه اگر مجوز افزایش قیمت‌ها تا قیمت بازار صادر شده و تا چند روز دیگر مثلا خودرویی مانند سمند تا نرخ 55 میلیون تومان بالا خواهد رفت، تکلیف مشتریان بهمن ماه که ماه‌ها قبل اقدام به خرید کرده‌اند چه خواهد شد؟ آیا تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود چرا که اولین سری تحویل خودرو خواهند بود که با آزادسازی قیمت‌ها اقدام به دریافت خودرو می‌کنند!

قیمت خودرو قیمت خودروهای داخلیو نکته آخر اینکه با وضعیت قیمت گذاری جدید آیا وزارت صنعت و خودروسازان برنامه ریزی خاصی برای جلوگیری از انصراف‌های احتمالی انجام داده‌اند چرا که قطعا با پیش بینی‌های انجام شده این وضعیت محتمل بوده و خودروسازان را به مشکل بزرگی دچار خواهد کرد که در صورت رخ دادن بحران جدیدی را به این شرکت‌ها تحمیل می‌نماید.

 

نظر شما چیست؟ آیا شما هم از این تصمیم وزارت صنعت متضرر شدید؟ دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید تا پیگیری کنیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. اینا چرا مثل دیونه ها تصمیم می گیرند..دیوونه خونست دیگه

  2. تأسف
    حداقل باید از شهریور تا دی پلکانی قیمت را زیاد کنند ، نه اینکه مرداد من خودرو را aتومن بگیرم و شهریور a×30% آخه این خیلی مسخرست حداقل می گفتین شهریور ۵ درصد بیشتر مرداد ، مهر ،15 در صد تا …برسه به قیمت دی ،
    من که انصراف می دم ، تا بقیه مردم …

  3. منم انصراف میدم اتفاقا زنگ زدم پرسیدمم گفتن باید بری نمایندگی انتخاب شده و از اونجا انصراف بدی

  4. با سلام
    اگر واردات خودرو آزاد باشه و مشتری حق انتخاب داشته باشه اشکالی نداره هر قیمتی که میخوان اعلام کنن اما اونجا که 150% گمرک به خودرو خارجی میبندن از اینطرف خدشون هم البته به ظاهر خودرو به بازار ارضه نمیکن نتیجش میشه سمند 65 الی 70 میلیونی خدا وکیلی این قیمتهایی که توی بازار آزادمطرح میشه چند تا مشتری داره چند نفر رفتن پراید خریدن 45 میلیون آقا قیمت مواد اولیه افزایش داشته اونم نه در همه موارد فقط قطعات وارداتی اما دستمزد که بالا نرفته پس چرا پراید 22 میلیونی میخاد بشه 40 میلیون خیلی از مردم از جمله من نوعی توی این مملکت داریم کار تولید انجام میدیم و همه میدونیم این آشفته بازاری که در بازار خودرو ودیگر صنایع اتفاق افتاده واقعی نیست
    البته تا زمانی که ما خودمون نخوایم متحد بشیم این حرفها همش متله ایکاش همین امروز همه میرفتیم در نمایندگیها اعلام انصراف میکردیم اون موقع معلوم میشد یه من ماست چقدر کره داره مشکل ما خودروسازها نیستند مشکل خود ما مردم هستیم که فقط فکر منافع شخصی خدمون هستیم و این داستان همچون سالهای گذشته سالهای آینده هم تکرار خواهد شد

  5. سلام من تحویلم مرداد من با نرخ جدید طرفم یا قدیم
    سوال بعدی که دارم اینه این خبر واقعی یا الکی

  6. لطفا جوابمو بدید
    من مهر ماه ثبت نام کردم مرداد تحویلمه من باید با نرخ جدید طرف هستم یا نرخ قدیم؟؟؟؟؟

    1. با سلام
      تاریخ تحویل بهمن 97 و بعد از آن با نرخ حاشیه بازار.

  7. با سلام درود
    با توجه ب تحریم ها و تنگناهای ارزی و هزینه های جاری کارخانه های خودروسازی امکان تحویل همه خودروها وجود ندارد. احتمالا تنها راه صبر کردن هست حتی اگر انصراف هم بدهیم بازگشت پول زمان بر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا