مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف محصولات رنو و خودروهای خارجی گروه خودروسازی سایپا در ماه‌های آتی

تولید بسیاری از محصولات خودروسازان خارجی در شرکت‌های خودروساز داخلی عملا به مشکل خورده و کمتر شرکتی است که در این زمینه مشکل نداشته باشد و در بهترین حالت، تاخیر چندماهه در تحویل همه آن‌چیزی است که به عنوان لطف در حق مشتریان خود اعمال می‌کنند ولی بعضا نیز خودروسازان عملا از عدم توانایی برای تحویل محصولات سخن می‌گویند که طبیعتا برای مشتریان دلهره آور خواهد بود که محصولات رنو و خودروهای خارجی سایپا از این دست است!

به گزارش چرخان، محصولات خانواده رنو از جمله خودروهایی است که سال‌هاست در خودروسازان کشورمان تولید می‌شود که با خروج رنو از ایران عملا تولید این محصولات نیز دچار مشکل شد و حالا که ایران‌خودرو ماه‌هاست بسیاری از محصولات این خانواده را از سبد محصولاتش حذف کرده، شنیده‌ها حاکی از این است که رقیب این شرکت نیز توانایی تولید محصولات خانواده این خودروساز فرانسوی را نداشته و به زودی بخشنامه‌هایی برای جبران این ضرر صادر خواهد شد که البته قطعا مورد قبول مشتریان نیز واقع نمی‌شود!

محصولات رنودر حالیکه شرکت خودروسازی رنو فرانسه ماه‌های قبل از اعمال تحریم‌های خودروسازی کشورمان از رفتنش سخن گفته بود و البته بازی‌هایی را جهت ماندن در ایران داشت ولی به نظر می‌رسد که گروه خودروسازی سایپا تدابیر لازم را برای این موضوع نداشته و بدون آنکه در فرصت باقیمانده از زمان شروع به تحریم‌ها اقدام به پر کردن انبارهای خود از محصولات رنو کند ولی این کار را انجام نداد و از همان روزهای ابتدایی تحریم‌ها در تولید و تحویل خودروها دچار مشکل شد!

سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید محصولات خانواده رنو گفت: ما در مورد بسیاری از تعهدات خود تا پایان سال همه آنها را عملی خواهیم کرد و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم ولی در مورد تعهدات خانواده رنو شرمنده مشتریانمان هستیم. این دسته از مشتریان با دو گزینه برای محصولات خود روبرو هستند که اولین پیشنهاد گرفتن پولشان است و دومین پیشنهاد نیز جایگزینی خودروهای مذکور با سایر محصولات شرکت است.

رنو کپچر 2017وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت تعهدات مربوط به سیتروئن C3 و سراتو گفت: تمامی تعهدات مربوط به خودروی سیتروئن و همچنین تمام تعهدات مربوط به سراتو ایفا خواهند شد و از این نظر مشکلی در زمینه تحویل خودروهای تعهد شده نداریم.

سروش در پاسخ به سوالی پیرامون تعهدات مربوط به پراید و تیبا و تعویقی که در این زمینه رخ داده پاسخ داد: در مورد تعهدات مربوط به خودروهای پراید و تیبا نیز باید بگویم که تا پایان سال تمامی تعهدات مربوط به این دو خودرو ایفا خواهند شد ولی مابقی آنها نیز تا اردیبهشت ماه سال 98 تحویل مشتریان می‌شوند.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپااین اظهارات مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حالی است که قبل از این پارس خودرو اعلام کرده بود بسیاری از تعهدات مربوط به محصولات رنو را پاسخ خواهد داد و از این نظر مشکلی نخواهد داشت که البته صرفا زمان تحویل این خودروها به تعوبق خواهد افتاد ولی حالا گویا مدیرعامل سایپا نظرش عوض شده و از پرداخت جریمه‌های تاخیر نیز کلافه شده است که این اظهار نظر را داشته است! پیشنهادهای مدیرعامل سایپا در حالی است که قطعا پیشنهاد پرداخت با سود مشارکت 30 درصد و یا تعویض با پراید و تیبا گزینه مناسبی برای این موضوع نخواهند بود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا