مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت محصولات ایران‌خودرو چه زمانی با بازار متعادل می‌شود؟

قیمت محصولات ایران‌خودرو حدود 6 ماهی است که عملا نجومی شده و بسیاری از مردم برای خرید هر کدام از محصولات بایستی نقدینگی بسیار بالاتری از آن چیزی که تا یکسال پیش هزینه می‌کردند، هزینه نمایند. حالا قیمت‌های جدید ایران‌خودرو اعلام شده و بسیاری از مشتریان منتظرند تا طرح‌های فروش متنوعی از این شرکت دریافت کرده و برای خرید خودرو با 5 درصد زیر قیمت بازار مستقیما به کارخانه مراجعه نمایند که این وعده‌ایست که وزیر صنعت به مردم داده است!

به گزارش چرخان، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو در گفتگویی پیرامون وضعیت قیمت خودروهای داخلی این شرکت و همچنین قیمت گذاری اخیر این شرکت برای محصولات پرتیراژ گفت: طبق تصمیمی که ستاد تنظیم بازار پیرامون قیمت خودروهای داخلی داشت مقرر شد که تمامی تعهدات مربوط به اول شهریور تا آخر دی ماه سال جاری با 30 درصد افزایش قیمت نسبت به لیست قبلی به مشتریان تحویل داده شوند.

ایران‌خودرووی در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل پیش فروش‌های بی حساب و کتاب این شرکت در ماه‌های اخیر و تبدیل همین پیش فروش‌ها به معوقات این شرکت که گریبان گیر ایران‌خودرو شده گفت: ما تا اردیبهشت ماه سال جاری در بحث تولید مشکلی نداشتیم و روند تولید بدون مشکل انجام میشد. به همین دلیل پیش فروش‌های زیادی قبل از این تاریخ انجام شد و بسیاری از پیش فروش‌های انجام شده نیز مربوط به این تاریخ است. ما در رابطه با قطعات خودرو دچار مشکل شدیم و تامین کند آنها باعث شد تولید ما نیز کاهش پیدا کند. ما با توجه به تصمیم‌هایی که وزارت صنعت اتخاذ کرده و مکانیسم‌های تعبیه شده، قصد کاهش این معوقات را داریم و به تحویل تعهدات را تسریع خواهیم بخشید.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت تعهدات خودروی پژو 207 صندوقدار که در سال 96 ثبت نام شده و تعهدات زیادی برای این خودرو ایجاد شده که با موعد تحویل خرداد ماه سال جاری بوده ولی با تاخیر بسیار زیادی بخشی از آنها ایفا شده که این موضوع با درخواست مبلغ بیشتری همراه بوده که موجبات ناراحتی بسیاری از مشتریان را به همراه داشته است، گفت: در مورد این خودرو باید بدانید که این خودرو محصول جدیدی از شرکت ماست و قبل تولید نمی‌شده است که ما بگوییم افزایش قیمتی در آن اعمال کردیم. صرفا محاسبات نهایی انجام شده ما به رقم 104 میلیون تومان رسید و مشتریان بایستی این مبلغ را تکمیل کنند. ما در مورد پژو 2008 نیز به همین گونه عمل کردیم و در حال حاضر مشتریان ما نسبت به قیمت اعتراضی ندارند و صرفا اعتراضات موجود در مورد تاخیری است که در تحویل پژو 2008 ایجاد شده است.

قیمت خودرویکه زارع در ادامه با طرح پرسشی پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی و سود بسیار زیادی که دلالان برده‌اند، گفت: چرا باید دلالان سود 10 هزار میلیارد تومانی به جیب دلالان برود؟ اگر تصمیم گیری اخیر در مورد خودروهای داخلی زودتر انجام میشد قطعا ما هم می‌توانستیم سریعتر به ایفای تعهداتمان بپردازیم. ما در سال‌های قبل 1 هزار و 600 میلیارد تومان ملک فروخته‌ایم و در حال حاضر نهایتا چیزی در حدود 200 – 300 میلیارد تومان ملک وجود دارد ولی به دنبال واگذاری قطعه سازان و زیرمجموعه‌های خود به بخش خصوصی هستیم.

وی در پایان گفت: ما چیزی در حدود 95 درصد کمک‌های نقدی خود را به قطعه سازان می‌پردازیم. ما تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت تولید خواهیم کرد و به نظر می‌رسد که اردیبهشت ماه زمانی خواهد بود که قیمت کارخانه و بازار به تعادل برسند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا