Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به شاسی بلندهایی خاص و البته گران!

امروزه که بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور در سراسر دنیا بسیار داغ و پر تب‌وتاب شده است، شرکت‌های خودروسازی نیز در جهت تولید هرچه بیشتر این کلاس گام برمی‌دارند. برای مثال، لامبورگینی، با تولید مدل اوروس که 200,000 دلار قیمت دارد اولین شاسی‌بلند خود را تولید کرده تا بتواند در این رقابت حضورداشته باشد.

اما چه می‌شود اگر یک خودروی شاسی‌بلند هم شاخصه لوکس بودن، هم عملکرد فوق‌العاده عالی و موارد دیگری مانند ضدگلوله بودن را نیز یکجا داشته باشد.

با چرخان باشید تا با شاسی بلندهایی خاص و البته گران، بیشتر آشنا شوید.

مرسدس میباخ G650 Landaulet

سری G شرکت مرسدس، برای چند دهه است که در خط تولید این شرکت آلمانی قرار داشته و خود را به‌عنوان یک سری گران و البته خاص، به جهان معرفی کرده است. سری جذابی که آخرین‌مدل از آن‌که توسط شرکت میباخ به تولید رسیده، باقیمت بالای 527,400 دلار به فروش می‌رود.

خودرویی خاص و البته لوکس که نسبت به مدل قبلی خود چیزی حدود 60 سانتیمتر کشیده‌تر شده تا بتواند ظرفیت بیشتری برای سرنشینان عقب خود و همچنین فضای کلی داخل کابین فراهم کند. از این خودروی خاص مرسدس-میباخ، تنها 99 دستگاه به تولید رسیده که با فن‌آوری‌های مدرنی که درون این سری G قرارگرفته، قیمت آن را بیش از نیم میلیون دلار کرده است.

راینو (Rhino) GX

اگر کسی دنبال یک خودروی شاسی‌بلندی باشد که بیش ازآنچه شبیه یک خودرو به نظر برسد، جثه‌ای مانند یک هیولا را داشته باشد بهترین گزینه همین راینو GX بوده که باقیمت 229,000 دلار به فروش می‌رود. اگرچه در درون کابین نمی‌توان موارد خیلی خاص از لوکس بودن یک خودرو را مشاهده کرد اما طوری طراحی‌شده است که بتواند آسایش و امنیت کافی برای سرنشینان خود را فراهم کند.

این خودرو، بر پایه شاسی قدرتمند و مستحکم فورد F-450 ساخته‌شده و همچنین قلب تپنده آن نیز یک موتور 6.8 لیتری 10 سیلندر بنزینی است که قدرت را از طریق دو دیفرانسیل (4WD) به چرخ‌های این هیولا منتقل می‌کند.

کادیلاک اسکالاد- لکسانی موتور کارز

شرکت لکسانی موتور خودروی شاسی‌بلند آمریکایی کادیلاک اسکالاد را به شیوه خود طوری تغییر داده است تا بتواند درون این خودرو را شبیه یک دفتر کار و یا حتی شبیه یک کابین جت نماید. درون کابین جذاب این اسکالاد می‌تواند شاهد یک تلویزیون 48 اینچ 4K، تریم طلایی‌رنگ داخلی، نورپردازی فیبر اپتیک و هر چیز دیگری که بتواند ارزش این شاسی‌بلند را تا 320,000 بالا ببرد، قرار داده‌شده است.

لکسانی علاوه بر تغییر کابین این خودرو، بدنه ضدگلوله نیز برای آن در نظر گرفته تا کسانی که پول کافی برای خرید این شاسی‌بلند تغییریافته رادارند، با امنیت و آسایش بسیار زیاد و بدون ترس از تیر خوردن، درون اسکالاد خود بنشینند.

کارلمان کینگ

اگر کسی دنبال شاسی‌بلندی باشد که ظاهر آن شبیه شکارچی شاسی‌بلند های دیگر است، کارلمان کینگ بهترین گزینه برای آن شخص خواهد بود. علیرغم استفاده از فیبر کربن، وزن این شاسی‌بلند کماکان 4,500 کیلوگرم بوده که عدد بسیار بالایی برای یک خودرو محسوب می‌شود.

شاسی‌بلندی باقیمت بسیار بالای 2 میلیون دلار که از روی پلتفرم فورد F-550 ساخته‌شده و دارای یک موتور 6.8 لیتری 10 سیلندر است. در درون کابین نیز، صندلی‌ها، سیستم گرمایش و سرمایش و سامانه‌های سرگرمی، همگی می‌توانند از روی برنامه موبایل کنترل شوند.

مرسدس بنز G63 AMG -6 چرخ

برای کسانی که 4 چرخ برایشان کافی نبوده و به دنبال یک خودروی خاص‌تر می‌گردند،G63 AMG یک گزینه ایده آل محسوب می‌شود. خودرویی که مرسدس، آن را برای ارتش استرالیا طراحی کرده و توانسته مجوزهای قانونی برای عبور و مرور در خیابان‌های عمومی را هم بگیرد.

تمامی 6 چرخ این هیولای آلمانی، توسط یک موتور 5.5 لیتری 8 سیلندر با توربو دوقلو تغذیه می‌شوند که درمجموع، 536 اسب بخار قدرت به زیر پای راننده منتقل می‌شود. مرسدس از این خودرو چیزی بیش‌ازحد انتظارش به فروش رساند و در سال 2015، باهدف اینکه این خودرو کماکان یک خودروی خاص باقی بماند، فروش آن را متوقف کرد.

هنسی ولوسی ریتور (VelociRator)

شرکت هنسی معمولاً در ساخت خودروهای خود، کمتر به داخل کابین توجه کرده و در عوض بیشتر مرکز خود را بر روی عملکرد و کارایی خودروی موردنظر می‌گذارد. ولوسی ریتور نیز یک تبدیل خاص از فورد F-250 به یک شاسی‌بلند با سه ردیف صندلی است. شاسی‌بلندی که با موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر خود،650 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

این هنسی که باقیمت پایه 159,000 دلار به فروش می‌رود ارزان‌ترین شاسی‌بلند خاص در این فهرست است؛ اما برخلاف قیمت آن، یکی از بهترین شاسی بلندهایی است که عملکرد و کارایی قابل‌قبول را با ظرفیت موجود برای سرنشینان، ترکیب کرده است.

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.