مکمل بنزین
خبرداخلی

تخلف عجیب و جدید از گروه ایران‌خودرو برای پیش فروش محصولاتش! + سند

روز گذشته پیش فروش و فروش محصولات ایران‌خودرو آغاز شد و در عین حال که این شرکت مدعی عرضه با تعداد بالای بسیاری از محصولات ذکر شده با قیمت‌های مصوب حاشیه بازار بود ولی عملا یکی از مشکلاتی که مشتریان با آن مواجه بودند بحث اتمام سریع ظرفیت بسیاری از خودروها از جمله تعهدات مربوط به قبل از آبان ماه بود و البته تخلف مورد اشاره ما بحث قیمت گذاری عجیب این شرکت برای محصولات مذکور است.

به گزارش چرخان، ایران‌خودرو در حالی خبر از پیش فروش و فروش فوری محصولات جدید خود داد که قیمت اعلامی این شرکت نشان می‌دهد که بازار خودروهای داخلی نیز به سرنوشت بازار ارز دچار شده و سه نرخی شدن این بازار نیز اتفاق جدیدی است که به احتمالا فراوان در تاریخ بی نظیر و یا حداقل کم نظیر است!

ایران‌خودرو در حالی که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت برای مدیریت بازار آزاد خودروهای داخلی وارد ماجرا شد و به همین بهانه مجوز افزایش قیمت شدید برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا را صادر کرد ولی حالا شاهد سه نرخی شدن قیمت هستیم و خبری از مدیریت وعده داده شده نیست! گویا این موضوع مدیریت بازار صرفا بهانه‌ای برای خودروسازان بوده که بتوانند افزایش نرخ حدود 50 تا 100 درصدی را در محصولاتشان اعمال کنند.

طی بخشنامه جدیدی که ایران‌خودرو صادر کرده دو محصول هایما اس 5 اتوماتیک توربو و پژو پارس اتوماتیک با تعداد محدود و قیمت‌های جدید به مشتریان عرضه شده که قیمت اعلامی برای پژو پارس 84 میلیون و 500 هزار تومان بوده است!

مدیران صنعت خودروسازی کشور و وزیر صنعت کشور در ماه‌های گذشته جلساتی را برای ساماندهی بازار خودرو برگزار کردند و تصمیم‌های زیادی برای این صنعت گرفته شد که عملا به جز افزایش قیمت 30 درصد برای تعهدات قبل بهمن ماه اتفاق مثبتی برای سمت تقاضا رخ نداد! تصمیم گیری‌های شنیده شده از وزارت صنعت و مدیران صنعت خودروسازی کشور نشان می‌دهد که خودروسازان با ترفندی که در ماه‌های گذشته داشتند صرفا توانستند به همان اهدافی که داشتند برسند!

اما نکته جالب این است که در 26 آذرماه شاهد اعلام قیمت جدید 79 میلیون تومانی برای پژو پارس اتوماتیک بودیم و به نظر می‌رسید که قیمت گذاری این چنینی منجر به راضی شدن ایران‌خودرو برای عرضه گسترده این محصول با همین قیمت شود ولی در طرح فروش فوری که این شرکت عرضه کرده، قیمت 5 درصد زیر بهای بازار آزاد اعلام شده و با رقم 84 میلیون و 500 هزار تومان، عملا سه نرخی شدن قیمت‌ها در این کارخانه و بازار را نشان می‌دهد!

جدا از این که این قیمت گذاری عملا باعث چند نرخی شدن بازار می‌شود، مخالف با فرمول وزارت صنعت است که طبق گفته صریح وزیر باید 5 درصد زیر قیمت هفته قبل باشد که طبیعتا بایستی این رقم 5 درصد کم‌تر از قیمت قبلی باشد که قطعا بایستی قیمتی در حدود 75 میلیون تومان تعیین می‌شد که نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه گویا بیش از 5 درصد نیز به آن افزوده شد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عجب کشف بزرگی یادم باشه بگم بیان دور سرتون اسفند دود کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا