مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت عجیب خودروهای سایپا و ایران‌خودرو در تست‌های معاینه فنی خودرو!

معاینه فنی خودروها در یکی دو سال اخیر با اهمیت و جدیت بسیار بالایی دنبال می‌شود و حتی به تازگی با توجه به قوانین مقرر شده توسط شهرداری تهران به تست معاینه فنی برتر نیز تبدیل شده است که آمارهای منتشر شده از این مراکز بسیار عجیب بوده و حاوی نکات جالبی است که نشان دهنده وضعیت بد محصولات پرتیراژ سایپا و ایران‌خودرو در این پروسه است.

به گزارش چرخان، گزارش‌های منتشر شده از مراکز معاینه فنی در کشور و همچنین آمارهایی که از سوی نهادهای مسئول در این زمینه منتشر می‌شود نشان می‎‌دهد که خودروی مگان بهترین عملکرد را در بین خودروهای مراجعه کننده به این مراکز داشته و بیشترین آمار قبولی و کمترین اشکال را به خود اختصاص داده است که بخش عظیمی از مشکلات مردودی‌های این خودرو نیز متعلق به خودروهایی بوده است که عملا مشکلات غیر مرتبط به کلیت خودرو و به موارد مصرفی مربوط بوده است.

در مورد آمار مگان باید بدانید که ضریب قبولی این خودرو حتی بالاتر از خودروهایی مثل مزدا 3 و کمری است و با توجه به عمر و مدل تولید و همچنین قیمت آن در زمان تولید و حالا به نظر می‌رسد که این نشانه خوبی برای کیفیت تولیدی محصولات رنو در ایران است.

در بین مردودی‌ها نیز بیشترین آمار مربوط به وانت نیسان، وانت پیکان و پژو آردی بوده است که به شدت ضریب مردود شدن آنها بالا بوده و عملا در بسیاری از موارد صاحب خودرو مقصر نیست و کیفیت بد این خودروها و البته مستهلک شدن آنهاست که منجر به این اتفاق شده است.

در مورد خودروهای بررسی شده اشکالات مربوط به چرخ و لاستیک بیشتر در تیبا دیده می‌شود که تراز نبودن آنها بیشترین اشکالی است که گرفته می‌شود و به نظر می‌رسد که تیبا به طور کلی در این زمینه مشکل دارد. نکته عجیب تر اینکه ترمز پژو 405 که حالا به قیمتی نزدیک به 50 میلیون تومان نزدیک شده عملکردی بدتر از ترمز پراید داشته و مشخص نیست چرا باید خودرویی با این قیمت در بدیهی‌ترین امکان ممکن برای یک خودرو دچار مشکل شود!

پژو 405

سیدنواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرد که گران شدن قطعات خودرو باعث شده تا مردم رو به اجاره کردن قطعات گران قیمت و با کیفیت از تعمیرگاه‌ها نمایند و تقلب در معاینه فنی بسیار زیاد شده است.

نکته جالب تر اینجاست که وضعیت خودروهای داخلی به قدری وخیم است که آمار مردودی در مراکز معاینه سه برابر آمار جهانی است و این در حالیست که عملا خودروهای بالای 20 سال به جمع اسقاطی ها می‌پیوندند و خودروهایی که می‌توانستند عملکرد به مرات بهتر حداقل در حدود سطوح جهانی داشته باشند حالا به دردسری برای صاحبانشان تبدیل شوند تا جاییکه حتی خودروهای صفر و نزدیک به صفر نیز از معاینات فنی برتر به سختی عبور می‌کنند و آمار مردودی آنها از این معاینات نیز بسیار نگران کننده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا