مکمل بنزین
گوناگونخبر

آشنایی با یک خودروی چینی؛ کاوایی W1

این خودروساز چینی در سال ۲۰۱۴ با معرفی یک شاسی‌بلند بزرگ بر اساس پلتفرم فورد F-150 توانست نگاه‌های زیادی را به‌خود جلب کند. اگر چه کاوایی W1 در سال ۲۰۱۷ دچار تغییرات ظاهری جدیدی شد اما از لحاظ فنی همان مشخصات قبل را دارد. این خودرو با دو  موتور قدرتمند عرضه شده که اولی یک توربو میتسوبیشی 2.0 لیتری با 190 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است که به گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک متصل شده است. این موتور نتیجه همکاری مشترک میتسوبیشی و صنایع شنگ‌یانگ است که در بسیاری از شاسی‌بلند‌های چینی بکار گرفته که خودروهای لندمارک و زوتی، معروف‌ترین آنها هستند.

نسخه ۲۰۱۴ این خودرو موتورهای ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی و ۲.۴ لیتری داشت که به‌دلیل وزن بالای خودرو، توانایی کافی را برای کاوایی W1 مهیا نمی‌کردند و کمپانی چینی تصمیم گرفت تنها یک موتور ۲.۰ لیتری توربو را بر روی کاوایی W1 نصب کند. در نمای ظاهری می‌توان به‌طور واضح، کپی‌کاری از خودروهای سایر برندها را دید از خودروهای کیا تا فورد در طراحی کاوایی W1 نقش داشته‌اند اما همین کپی کاری باعث شده تا چینی‌ها در طراحی خلاق شوند و اکنون خودروهای خود را با ظاهری کاملا اختصاصی تولید کنند.

طراحی داخلی کاوایی W1، چندان چنگی به دل نمی‌زند و کیفیت پایین متریال داخلی کاملا نا امید کننده است. جالب اینجاست که به‌نظر می‌رسد چینی‌ها از روی دست هم کپی می‌کنند چرا که کابین کاوایی W1 بسیار شبیه به محصولات چری و جیلی طراحی شده. ارتفاع بالای این خودرو، باعث می‌شود تا شما تجربه سواری با یک شاسی‌إلند کامل را داشته باشید اما سایز کوچک لاستیک‌ها واقعا زشت هستند. کاوایی W1 در بازار چین با قیمتی در حدود ۹۷ هزار یوآن قابل خریداری است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا