مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

خط تولید هن تنگ در بروجرد راه اندازی شد؛ تولید شاسی بلند در دیار لرستان + تصاویر

با خروج شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی از کشورمان عملا راه برای ورود خودروسازان چینی به کشورمان باز شد و همکاری شرکت‌های داخلی با خودروسازان چینی منجر به راه اندازی خط تولیدهایی شد که قطعا ثمره آن در سال‌های بعد دیده خواهد شد که هن تنگ عظیم خودرو در بروجرد از همین دست  محصولات است که حالا به جای واردات محصول آماده، به اشتغال زایی و تولید خودرو بروز در کشورمان کمک می‌کند.

به گزارش چرخان، شرکت عظیم خودرو متولی تولید خودروهای فوتون ساوانا و همچنین مدل‌های ایکس 5 و ایکس 7 هن تنگ در ایران است که به تازگی سایت تولید خود را در شهرستان بروجرد استان لرستان راه اندازی کرده و طی مراسم آغاز تولید اولین خودروهای هن تنگ در ایران را جشن گرفت که حالا پس از گذراندن مراحل اولیه تولید شاهد خروج اولین محصول از خط تولید این شرکت هستیم که اتفاق بسیار خوبی برای صنعت خودروسازی کشورمان محسوب می شود.

البته این سایت تجربه تولید محصول دیگر این شرکت یعنی فوتون ساوانا را داشته و سری اول تعهدات عظیم خودرو را در این زمینه پوشش داده است که پس از موفقیت آمیز بودن تولید این خودرو در سایت تولید بروجرد این شرکت، شاهد تولید مدل اول هن تنگ در این خط تولید نیز بودیم.

این خط تولید که تحت نظات مهندسین چینی راه اندازی شده و همه بخش‌های آن بر اساس تکنولوژی‌های تایید شده روز است، با همکاری طرفین چینی و برای آموزش مهندسین و کارگران ایرانی سری اول تولید این خودرو با کمک آنها انجام شد که طبق گفته مسئولین این شرکت به زودی ظرفیت تولید این سایت به تولید ده‌ها عدد از این خودرو در روز خواهد رسید.

طبق بازدیدی که هفته گذشته توسط رسانه‌های تخصصی خودرو از این مجموعه داشتند روند تولید این شرکت بسیار خوب ارزیابی شد. عظیم خودرو که مدتی است نسبت به پیش فروش خودروهای هن تنگ اقدام کرده و مشتریان زیادی را نیز جذب نموده است، به شدت به دنبال افزایش ظرفیت تولید خود بوده و طبق شنیده‌ها به زودی سری اول تعهدات هن تنگ تحویل مشتریان خواهد شد که تمامی تعهدات انجام شده با تولیدات داخلی جواب داده خواهد شد که یک اتفاق خوب برای این شرکت و صنعت محسوب می‌گردد.

تصاویر منتشر شده از سایت تولید این شرکت در لرستان نشان می‌دهد که اولین خودروی تولیدی هن تنگ در سایت تولید این شرکت آماده بوده و به نظر همه چیز برای تولید انبوه خودروی ایکس 7 از این برند آماده است. گفتنی است که سایت تولید خودروی عظیم خودرو در بروجرد قبل از این میزبان تولید برندهای معتبری نیز بوده است که با اضافه شدن تجهیزات بروز و تکنولوژی‌های مختص هن تنگ در این کارخانه شاهد اضافه شدن سوله‌های جدید تولید نیز هستیم.

همچنین طبق تصاویر منتشر شده از خط تولید این شرکت و همچنینی بازدیدی که چندی پیش تحریریه چرخان از خط تولید عظیم خودرو در بروجرد داشت، تست‌های مربوط به ایمنی، باران و نفوذ آب و سایر موارد مرسوم در کارخانه‌های خودروسازی در این سایت وجود داشته و به نظر می‌رسد که عظیم خودرو بر خلاف رقبای فعلی خود که در شهرهای دیگر به دنبال تولید و مونتاز خودرو هستند، برنامه ریزی دقیقی برای ارائه کیفی محصولاتش دارد.

طبق شنیده‌ها این سایت قابلیت تولید 10 دستگاه در ساعت را دارد که طی سه شیفت کاری ظرفیت تولیدی این کارخانه را به 150 دستگاه در روز می‌رساند و این نشان دهنده ظرفیت خوب عظیم خودرو برای پاسخگویی به نیاز مشتریان در سال آینده خواهد بود.

هن تنگ ایکس 7 بزرگترین کراس اوور این برند چینی است که از سال 2013 به جمع خودروسازان چینی اضافه شده است. بهره گیری از موتور دو لیتری توربو شارژ با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متری همه چیز را برای یک رقابت جذاب بین این خودرو و دیگر خودروهای کراس اوور در این محدود را جذاب می‌نماید.

این خودرو از نظر امکانات رفاهی به طور جدی یکی از خودروهای با آپشن‌های بسیار خوب ارزیابی می‌شود که طبیعتا با توجه به مدل‌های موجود در بازار می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای مشتریان ایرانی تلقی شود. علیرغم اینکه هن تنگ سعی کرده در هزینه تولید این خودرو صرفه جویی کند ولی استفاده از رنگ‌های داخلی زیبا دیگر موارد و کاستی‌های آن را جبران کرده است.

شاید تولید موتور این خودرو توسط شرکت میتسوبیشی همان چیزی باشد که بسیاری از مشتریان داخلی برای خودروهای خارجی به دنبال آن هستند. به نظر می‌رسد که این خودرو بتواند با روند خوبی که عظیم خودرو در داخلی سازی آن در پیش گرفته، وضعیت بهتری بیابد و موفقیت خوبی را از آن خود کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا