Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چالش جذاب 10 ساله خودروهای معروف را ببینید!

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه پیگیر تغییرات ظاهری و البته داخلی خودروها در طول چند سال بوده‌اید. سال جدید میلادی نیز بهانه خوبی برای دیدن این تغییرات در بعضی از خودروهای معروف و جذاب دنیا از سال 2009 است.

با چرخان باشید تا با 10 سال تکامل این خودروها بیشتر آشنا شوید.

بی ام و سری 3 مدل 2009

سری 3 برند باواریایی و اصیل بی ا م و یکی از آن دسته خودروهایی است که همیشه مقبول و مورداحترام طرفداران و خریداران بوده است؛ اما دراین‌بین، خودروی E90 متعلق به سال 2009 این شرکت، یکی از خودروهایی بود که در بین سری 3 کمترین موفقیت را به دست آورد. طراحی خارجی بسیار اغراق‌آمیز ازنظر زاویه و لبه‌دار بودن در کنار جلوپنجره‌ی کوچک معروف بی ام و چندان موردپسند واقع نشد.

بی ام و سری 3 مدل 2019

این خودروی جدید را می‌توان بدون شک، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین خودروهای این شرکت دانست. جلوپنجره‌های کلیه‌ای (Kidney) بزرگ در کنار طراحی بدنه خوب، به نتیجه زیبایی رسیده است. چراغ‌های جلو تهاجمی‌تر شده و با تغییر گرافیک داخلی، چهره تهاجمی به خودرو بخشیده است.

دوج چلنجر 2009

دوج چلنجر باشکوه در سال 2008 پس از یک دوره طولانی غیبت از میدان مبارزه، به میدان رقابت خودروها بازگشت. خودروی تهاجمی که با یک موتور 8 سیلندر قدرتمند،425 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل می‌کرد. چهره کشیده چلنجر که تلفیقی از طراحی مدرن و سنتی بوده است، به‌خوبی از پس رضایت و دل مشتریان خود برآمده بود.

دوج چلنجر 2019

اگرچه شاید در نگاه اول، پس از یک دهه از نسخه سال 2009 چلنجر، نتوان تغییرات زیادی را بر روی جدیدترین نسخه و نسل جدید چلنجر دید اما هنوز هم با تغییرات کوچک ظاهری، پاسخ مناسبی به جدیدترین دهه میلادی داده است. لغاتی مانند هیولا (Demon) یا گربه جهنمی (Hellcat) بهترین لغات برای این خودروی اسپرت دو در آمریکایی هستند.

فورد موستانگ 2009

می‌توان موستانگ 2009 را ترکیبی از شورلت کامارو و دوج چلنجر دانست. خودروی که با طراحی جذاب خود، طرفداران زیادی به سمت خود جذب کرد. همچنین با قرار گرفتن یک موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری، حداقل قدرت 300 اسب بخار را به جاده منتقل می‌کرد. البته یک نسخه محدود از شلبی GT500 با استفاده از سوپر شارژ و حجم موتور 5.4 لیتر،550 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

فورد موستانگ 2019

این بار پس از یک دهه و در سال 2019، فورد موستانگ پرفروش‌ترین خودروی اسپرت در جهان است. خودروی جذاب و خوش‌چهره آمریکایی که با موتور 8 سیلندر 5 لیتری خود،460 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته شلبی GT500 تازه رونمایی شده، می‌تواند 700 اسب پرقدرت را جایگزین خود کند.

هوندا سیویک 2009

این خودروی ژاپنی در سال 2009، طراحی آینده‌نگرانه‌ای به کلاس سدان های کامپکت بخشید. این خودرو با قلب تپنده 2 لیتری چهار سیلندر خود،197 اسب بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته خود به زیر پای راننده منتقل می‌کرد.

هوندا سیویک 2019

خودروی که پس از 10 سال تکامل، یک موجود کاملاً متمایز و متفاوت از نسل یک دهه قبل خود شده است. سیویک 2019 ای نبار در کلاس‌های کوپه، سدان و هاچبک عرضه‌شده و توانسته با موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو خود، قدرت قابل‌توجهی را نیز تولید کند.

هیوندای سانتافه 2009

کافی است نگاهی به ملایم‌ترین و عمومی‌ترین کراس اوور سال 2009 هیوندای بیندازید. خودرویی که با ظاهر نه‌چندان مدرن خود در آن سال‌ها، شروعی برای وارد رقابت شدن این شرکت کره‌ای به این کلاس محبوب شده بود. طراحان هیوندای، تنها یک نمای کلی از کراس اوور را طراحی کرده و جلوپنجره هیوندای را به آن اضافه کردند و محصول نهایی همین سانتافه 2009 شد.

هیوندای سانتافه 2019

اما این بار قضیه متفاوت بوده و هیوندای با تغییرات ظاهری بسیار زیاد، قرار دادن جلوپنجره‌ای 6 ضلعی و بزرگ و چراغ‌های جلویی کشیده و تهاجمی، چهره‌ای مدرن و جذاب به کراس اوور خود بخشیده است. سانتافه مدرن، این بار بسیار فراتر از یک خودروی معمولی و ملایم ظاهرشده و جای خود را در بازارهای جهانی پیداکرده است.

تویوتا کمری 2009

این مدل از تویوتا، کماکان در جاده‌های زیادی در سراسر دنیادیده می‌شود. خودرویی که با طراحی ساده و درعین‌حال، زیبای خود، مؤلفه‌های یک خودروی اسپرت را نیز به‌ظاهر سدان خود اضافه کند. شرکت تویوتا توانست با فروش 356,824 دستگاه کمری در سال 2009، لقب پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در آن سال را به این سدان بدهد.

تویوتا کمری 2019

اگرچه این سال‌ها، اقبال عمومی در جهان به سمت خودروهای کراس اوور رفته و خودروهای سدان در حال کاهش محبوبیت نسبت به کلاس کراس اوور و شاسی‌بلند هستند، اما بااین‌حال، تویوتا با بخشیدن چهره‌ای تهاجمی‌تر، بدنه‌ای زاویه‌دار، جلوپنجره‌ای بزرگ و چراغ‌هایی کشیده، زیبایی خاصی به این خودروی جدید بخشیده است. خودروی مدل 2019 نسبت به یک دهه قبل خود، چهره‌ی دوستانه سال 2009 کمری را حذف کرده و یک خودروی تهاجمی تحویل بازار داده است.

منبع Motor1
1 نظر
  1. مهرزاد می گوید

    برای پراید هم میذاشتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.