مکمل بنزین
خبر

کمپانی کیا؛ نیروی شگفتی آفرین شرق آسیا

از آن جهت که در سال‌های اخیر خرید و فروش کیا در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است، همه ما با کمپانی کیا موتورز و محصولات پر فروش آن در ایران آشنا هستیم. این کمپانی بزرگ کره‌ای پیشینه‌ای بسیار طولانی در سوابق تولیدی خود دارد. اولین فعالیت‌های این کمپانی به سال 1944 باز می‌گردد. در آن زمان هنوز کمپانی کیا به طور رسمی شکل نگرفته بود. صاحبان این کمپانی در ابتدا کار خود را با تولید لوازم دوچرخه و محصولات فولادی آغاز کردند. در آن زمان این تولیدی با نام Kyungsung Precision Industry  شناخته می‌شد. سپس با گذشت زمان و پیشرفت‌های روز افزون صاحبان این کمپانی در سال 1951 تصمیم به ساخت انحصاری دوچرخه گرفتند. در این زمینه نیز این کمپانی به محبوب‌ترین تولید کننده دوچرخه در کره تبدیل شد.

در سال 1952 نام این کمپانی به  KIA تغییر یافت و فعالیت‌های خود را با شعار “نیروی شگفتی آفرین” ادامه داد. در سال 1962 این کمپانی قدرتمند به تولید موتورسیکلت‌های مشهور خود روی آورد. پس از آن کیا با بهره گیری از قدرت فوق العاده طراحان خود، فعالیت خود را در مسیر تولید ماشین‌های سنگین ادامه داد. با توجه به پتانسیل بالای این کمپانی در طراحی و تولید این محصولات، کمپانی کیا پس از کسب سود بسیار قابل توجهی از فروش محصولات خود اولین کارخانه مونتاژ خودرو خود با نام   Sohariدر سال 1974 افتتاح کرد و به ساخت ماشین‌های سبک‌تر پرداخت. در ادامه فعالیت‌های این کمپانی بزرگ را در قالب یک تایم لاین باهم بررسی می‌کنیم.

رویداد های مهم کیا از 1975 تا 1985

در سال 1975، Kia قراردادی را با کمپانی مزدا امضا کرد و تا سال 1981 تولید محدود اتومبیل Brisa را آغاز کرد. در طی این زمان، Kia همچنین شروع به صادرات ماشین‌های خود به کشورهای دیگر کرد. در واقع، زمانی که کمپانی کیا اولین نسل از Brisa را تولید و به بازار عرضه کرد، تنها 26 عدد از آن فروخته شد. اما در سال بعد فروش کیا به بیش از 95،000 خودرو رسید. علاوه بر این، Kia چندین مدل موفق، از جمله Kia Pride و Avella را معرفی کرد.

در دهه 80 کیا حضور قوی‌تری از خود نشان داد و خودرو تجاری بونگو ونBongo Van  را به بازار جهانی عرضه کرد. این خودرو بازتاب بسیار خوبی در سراسر جهان داشت. سه سال بعد کمپانی کیا با فورد قراردادی را امضاء کرد و Avella مشهور خود را با نام‌های Ford Aspire و Ford Festiva در بازار جهانی به فروش رساند. این دهه به عنوان اولین دهه در آغاز فعالیت‌های کیا به عنوان یک کمپانی خودرو سازی از اهمیت بسیاری برخوردار بود. زیرا خرید و فروش کیا در سراسر جهان سهم بسیاری از بازار خودرو با به خود اختصاص داده بود.

تغییرات جدید در سال های 1985 تا 1995

در این سال‌ها کیا برای رسیدن به کیفیت در محصولات خود و نیز شهرت جهانی تلاش بسیاری کرد. در سال 1987 سدان کنکورد Concord توسط این کمپانی تولید شد که شهرت و کیفیت مورد نظر را در سطح جهانی برای این کمپانی فراهم کرد. در سال 1992 کمپانی Kia Motors America تأسیس شد و خودروهای کیا در آمریکا به فروش رسید. در همان سال نیز کمپانی کیا خودروهای قدرتمند دیگر خود را نظیر کیا اسپورتیج، کیا پوتنتیا و کیا سوفیا را به بازار عرضه کرد. این خودروها به خودی خود انقلابی در نسل جدید ماشین‌های کیا ایجاد کردند و آینده روشنی را برای فروش کیا رقم زدند

نسل جدید خودرو های کیا در سال های 1995 تا 2000 و پس از آن

در پایان دهه 90، گروه خودروی Hyundai-Kia تشکیل شد، به این ترتیب به شهرت و اعتبار این کمپانی بیش از پیش افزوده شد. تا سال 2000، کیا شروع به شرکت در مسابقات رالی و همچنین معرفی ماشین‌های رالی متعدد کرد. دو سال بعد کیا اپتیما و کیا سورنتو اولین خودروهایی بودند که در نمایشگاه خودرو ژنو، قدرت کیا را به نمایش گذاشتند.

قیمت آینه برقی سراتو

در سال 2003، Kia Motors به عنوان یک تلاش برای کاهش انتشار گاز CO2 و ترویج یک محیط زیست سالم و سبز، کمپین مدیریت جهانی محیط زیست را راه اندازی کرد. علاوه بر این، این شرکت در همین سال مدل‌های کیا اپیروس و کیا سراتو را به عنوان خودروهای حامی محیط زیست روانه بازار کرد.

نسل جدید کیا اسپورتیج

در سال 2009 کیا فورت پا به عرصه تولید گذاشت. نسل جدید این خودرو هم اکنون نیز یکی از مشهورترین و موفق‌ترین خودروهای کیا در بازار جهانی است که سهم زیادی از فروش کیا را به خود اختصاص داده است. در سال 2013 کیا موفق به کسب جایزه بین المللی بهترین برند خودرو سال شد. این اتفاق به تنهایی اثبات کننده کیفیت بالا و به روز بودن محصولات این برند خودرو سازی است. از آن زمان تا کنون نیز هر سال در نمایشگاه‌های جهانی معرفی خودرو، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر خودروهای کیا در طراحی داخلی، خارجی، بهبود ایمنی و ارتقاء عملکرد فنی هستیم.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا