مکمل بنزین
بازارچه

قیمت پرطرفدارترین خودروهای خارجی در محدوده 500 میلیون تا یک میلیارد تومان

قیمت خودروهای خارجی با کاهش قیمت ارز تا حدودی پایین آمده و حالا بازار به تعادل نسبی رسیده است که شنیده‌ها حاکی از کاهش احتمالی قیمت‌ها در اثر ترخیص خودروهای خارجی از 13 بهمن ماه است که چند هزار خودروی خارجی دپو شده در گمرک ترخیص می‌شوند و بخشی از تقاضای بازار را پاسخگو خواهند بود. در ادامه لیست قیمت خودروهای پرطرفدار بازار را در بازه قیمتی 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان بررسی می‌کنیم.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای خارجی این روزها بر خلاف بازار خودروهای داخلی تب و تاب خاصی نداشته و در حالی‌که در تابستان سال جاری و حتی قبل از این صعود قیمت‌ها بسیار زیاد بود و رکوردهای جدیدی را از این بازار شاهد بودیم، حالا بازار راکدتر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم و احتمالا به زودی نیز این بازار راکد مجبور به یک اصلاح قیمتی به سمت پایین خواهد شد.

کارشناسان از جمله دلایل این کاهش را ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک می‌نامند که به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی بازار دور از ذهن نیز نباشد ولی طبیعتا با عدم ترخیص بسیاری از خودروهای با تاریخ انبار 15 مرداد به بعد، بخشی از تاثیر احتمالی این اتفاق نیز گرفته خواهد شد.

قیمت خودروهای خارجیاز جمله قیمت‌های جالب موجود در این لیست قیمت هیوندای سانتافه است که با قیمتی نزدیک به 600 میلیون تومان معامله می‌شود که تا چندی پیش با حوالی قیمت 650 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت. از دیگر خودروهای مورد توجه محصول شاسی بلند رنو یعنی رنو کولئوس است که با مدل 2018 به قیمت 560 میلیون تومان رسیده است که این خودرو نیز چندی پیش با حوالی قیمت 600 تا 650 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

از سری محصولات برند تویوتا نیز می‌توان به تویوتا راو 4 اشاره کرد که در تیپ‌های مختلف از قیمت 610 تا 640 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد که به سال تولید و نوع واردات آن بستگی دارد که کماکان قیمت بالای 600 میلیون تومان را علی‌رغم کاهش قیمت سایر خوردوهای هم‌رده، حفظ کرده است.

خودروهای خارجیهمچنین مدل‌های مختلف لکسوس که تا دو سه ماه پیش حتی با قیمت‌های بالای 1 میلیارد تومان نیز اگهی می‌شدند در حال حاضر به حوالی قیمت 900 تا 950 میلیون تومان رسیده‌اند و البته روند کاهشی آن‌ها نیز ادامه‌دار است و با کاهش احتمالی قیمت دلار و یا ورود خودروهای دپو شده، ورود قیمت این خودروها به کانال 800 میلیون تومان بعید نیست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا