مکمل بنزین
خبرداخلی

با چقدر پول می‌توان خودرو و امتیاز تاکسی در تهران خرید؟

شاید تابحال چیزی از خرید امتیاز تاکسی در تهران نشنیده باشید و ندانید که یکی از معاملات پر سود بازار باشد که بخشی از افراد از طریق خرید و فروش امتیاز تاکسی در تهران به کسب روزی می‌پردازند، ولی این بازار نیز نوسانات مختلفی داشته و مظنه‌های گوناگونی در مناطق مختلف دارد که طبیعتا مناطق به اصطلاح “پاخور” بیشترین قیمت را برای صاحب امتیاز به همراه دارد.

به گزارش چرخان، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش آگهی‌های خرید و فروش امتیاز تاکسی در تهران هستیم که به نظر می‌رسد این اتفاق بیشتر از آنکه نشانه خوبی برای صنعت حمل و نقل مسافر باشد، یک خبر بد است چرا که حالا دلالان نیز وارد این بازار شده و نبضش را دست گرفتند که قطعا به اتفاقاتی منجر خواهد شد که نمونه آن را در بحث خودرو، مسکن، ارز و… شاهد بودیم.

البته علاوه بر خرید و فروش امتیاز تاکسی در تهران، خود خودروها نیز خرید و فروش می‌شوند که مدل اکثر خودروهای در حال معامله بین 85 تا 90 بوده است. معمولا خودروهای مذکور در بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون تومان معامله می‌شوند که عملا پول امتیاز تاکسی بوده و خود خودرو به دلیل کارکرد بسیار بالا ارزش چندانی ندارد و به دلیل مسافرکشی روزانه و مشکلات معمول آن به یک خودروی از رده خارج شده تبدیل شده که طبیعتا با امتیازی که در اختیار دارد، ارزنده می‌شود.

کمترین آگهی موجود از تاکسی‌های فروشی نیز متعلق به تاکسی های دو سال اخیر است که طبیعتا مالک در حال لذت بردن از خودروی صفر و در حد صفر خود است که با یک امتیاز مناسب در حال کارکرد است. به طور مثال پژو 405 مدل سال جاری با قیمت 67 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که طبیعتا چیزی بالغ بر 20 میلیون تومان از این رقم به امتیاز تاکسی مربوط است که با توجه به کارکرد احتمالی حتی اندک این خودرو برای مسافرکشی، قیمت صفر آن را کاهش می‌دهد.

در آگهی‌های موجود در سایت‌های نیازمندی موارد بسیار متنوعی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به پژو 405 اشاره کرد که با قیمت 20 میلیون تومان به فروش می رسد. فروشنده مدعی است که موتور ماشین به تازگی تعمیر شده و همه چیز برای استفاده از این خودرو آماده است!

در یک آگهی دیگر پای سمند نیز به مساله باز شده و با 300 هزار کیلومتر کارکرد با قیمت 23 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است که مدل این خودرو 87 بوده و تخفیف بیمه هم ندارد که طبیعتا یک هزینه سنگین نیز در این بخش برای خریدار به همراه خواهد داشت!

البته پای گازسوزها و مدل‌های بالاتر که به میان می‌آید، قیمت‌ها کمی متفاوت می‌شود و به‌طور مثال سمند پایه گازسوز با موتور ملی با قیمت 60 میلیون تومان به فروش می‌رسد که البته با توجه به وضعیت کارکردی ماشین باید بررسی شود.

نکته اصلی اینجاست که تاکسی‌های گردشی معمولا با قیمت بالاتری از خطی فروخته می‌شوند ولی بعضی از خط‌ها استثنا هستند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا