مکمل بنزین
خبر

لوتوس هم چینی شد

امکانات مناسب و نیروی کار ارزان باعث شده تا همه خودروسازان به چین، نگاه ویژه‌ای داشته باشند و افزایش درآمد برندهای چینی باعث شده برخی از کمپانی‌هایی اروپایی را بخرند تا بیزینس خود را گسترش دهند. لوتوس که تحت مالکیت جیلی چین است توانسته 1.3 میلیارد دلار سرمایه برای ساخت کارخانه‌ای جدید در چین را دریافت کند.

جیلی اخیرا یکی از خودروسازان موفق چین محسوب می‌شود که چند برند بزرگ را بعنوان زیرمجموعه خود تحت سلطه دارد و می‌تواند با ترکیب علم این سه شرکت، خودروهای بسیار خوبی را روانه بازار کند. جیلی سعی دارد با کمک ولوو محصولات لوکس‌ جدیدی را روانه بازار کند که یکی از آنها تحت نام لوتوس خواهد بود و این سوپراسپرت‌ساز هم بزودی شاسی‌بلند تولید خواهد کرد.

لوتوس سال گذشته، 1630 دستگاه خودرو فروخت که بسیار بد و نا امید کننده است. البته قبل از این آمار فروش لوتوس بسیار بدتر بوده و این مقدار فروش یک موفقیت برای این کمپانی است که 87 درصد فروش در سوئد، 59 درصد در ژاپن و 50 درصد در استرالیا رشد داشته است. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ 150 هزار دستگاه را خواهد داشت و عاملی خواهد شد برای ساخت خودروهای بهتر و جدیدتر از این کمپانی بریتانیایی که دیگر باید آن را چینی بدانیم.

شرکت لوتوس کارز در سال ۱۹۵۲ توسط کالین چاپمن تأسیس شد , در پی ورشکستگی مالک پیشین آن، رومانو آرتیولی در سال ۱۹۹۴، به پروتون واگذار شد و اکنون هر دو شرکت پروتون و لوتوس در حال حاضر تحت ماکیت جیلی چین هستند. قرار است در تأسیسات جدید چین، علاوه بر خودروها لوتوس، خودروهای جیلی نیز ساخته شوند و شاسی‌بلند لوتوس نیز در همین‌جا شکل خواهد گرفت.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا