مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی بیسو T7؛ ناشناخته ای گران قیمت در راه ایران!

بیسو T7، یکی دیگر از گزینه‌های سیف‌خودرو برای بازار ایران است که بعنوان یک شاسی‌بلند ۷ نفره با قابلیت‌های فراوان، می‌تواند در شرایط فعلی برخی از نیازهای مشتریان را برطرف کند. این خودرو یک محصول کاملا جدید در بازار چین است و عرضه انواع در ایران، می تواند بیسو را به یک رقیب جدی برای چری تبدیل کند چرا که چری معمولا محصولات جدید خود را با وقفه نچندان زیاد در کشور ما هم عرضه می‌کند. بیسو تی۷ بعنوان بزرگترین خودروی این کمپانی، قرار است بعد از مونتاژ و عرضه مدل های T3 و T5 در سایت تولید مرتب خودرو، وارد عرصه شود.

امروز در سایت چرخان به سراغ بیسو T7 رفته ایم تا با نگاهی دقیق تر، مشخصات شاسی بلند آینده سیف خودرو را بررسی کنیم.

با ما همراه باشید…

طراحی

همیشه خودروهای چینی از لحاظ ظاهری ترکیبی از نکات مثبت و منفی را در کارنامه خود داشته اند و بنظر می رسد بیسو T7 حساب شده تر، وارد میدان شده است. اگر چه در طراحی قسمت‌های مختلف آن شباهت هایی با خودروهای محبوب جهان دیده می‌شود، اما بیسو یک ترکیب خوب را برای بازار آماده کرده است.

فرم بدنه کوپه این خودرو کاملا براساس پلتفرم بدنه بی ام و X۶ و لامبورگینی اوروس برداشته شده است. اگر بخواهیم فرم بدنه این خودرو را کپی بدانیم، پس باید اوروس را یک کپی از بی‌ام‌و ایکس ۶ دانست. کاملا مشخص است که بیسو یک شاسی بلند با فرم کوپه و مشخصات مخصوص خود را برای بازار آماده کرده است. حس قدرت را می‌توان در نمای جلویی خودرو به وضوح دید.

یک جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ و بخش های کوچک کرومی رنگ در کنار چراغ های بزرگ، زبان طراحی مخصوص بیسو را نشان می‌دهند. خطوط بدنه تیز و بیرون زده باعث شده چهره ای عضلانی و تهاجمی را در بخش جلویی خودرو ببینیم. برآمدگی روی کاپوت می تواند دید راننده را تحت تاثیر قرار دهد، البته تا زمانی که از نزدیک سوار این خودرو نشویم، نمی توانیم صدرصد این گفته را تایید کنیم.

در نمای جانبی، خطوط بدنه منظم و حجیم، در کنار فرم بدنه جذاب، تصویری ایده ال را پدید آورده اند که با طراحی زیبای رینگ های پنج پر، تکمیل شده است. سایز کوچک چرخ ها اگر چه وجود دارد، اما مانند سایر خودروهای چینی نیست و شرایط بهتری دارد.

اما نمای عقب خودرو را که می بینیم، کمی با کاهش کیفیت طراحی مواجه می شویم. چراغ های عقب باریک و کوچک طراحی شده اند و هیچ تشابهی با نمای جلویی خودرو ندارند. نمای جلویی خودرو بیشتر یک شاسی بلند تهاجمی و در عین حال رسمی را نشان میدهد اما بخش عقب نشان دهنده یک خودروی اسپرت است. بر روی درب صندوق نام کمپانی بیسو حک شده که نوع فونت آن بحث برانگیز است و می توان گفت که به درستی انتخاب نشده است. در کل بیسو تی۷ از لحاظ ظاهری مشخصات قابل توجه و خوبی دارد و می‌تواند با توجه به گرانی شاسی بلند‌های فعلی بازار  و …، مورد استقبال قرار گیرد.

کابین

در داخل کابین این خودرو، طراحی و سبک و سیاق خودروهای بی‌ام‌و بکار گرفته شده است. همه‌چی از صفحه‌نمایش گرفته شده تا دکمه‌های سخت افزاری و دریچه‌های هوا، شبیه به محصولات آلمانی است. بیسو یک فرمان برقی خوش‌دست و اسپرت را برای راننده فراهم کرده و پشت آمپر نیز از یک صفحه‌نمایش دیجیتالی استفاده شده است.

کیفیت پایین متریال سایر خودروهای بیسو، گفته شده که در مدل T۷ برطرف شده و ترکیبی از مواد مصنوعی چرم و پلاستیک با کیفیت در آن، حس سواری لوکس را برای شما فراهم می‌کند. به لطف ابعاد بزرگ این خودرو ردیف دوم فضای خوبی برای سرنشینان دارد اما شرایط در ردیف سوم برای افراد بلند قد مناسب نیست و شاید فضای مناسبی برای کودکان باشد.

تجهیزات

هنوز لیست کاملی از تجهیزات این خودرو منتشر نشده و بنابر گفته بیسو، T7 سرشار از امکانات ایمنی و رفاهی خواهد بود که ترمز خودکار هم یکی از گزینه‌ها است. تجهیزاتی از قبیل صندلی‌های برقی جلو با روکش چرم و گرمکن سه حالته، سیستم تهویه دو منطقه‌ای با دریچه جداگانه برای سرنشینان پشتی، صندوق عقب برقی بهمراه سنسور پا، سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، شیشه‌ها و آینه‌های برقی با امکان تاشوندگی، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین 360 درجه، امکان انتخاب حالات مختلف رانندگی، نشانگر فشار باد تایرها TPMS ، فرمان چرمی، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو، سیستم هشدار خروج از خط، رادار هشدار نقطه کور، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم های ترمز و پایداری ABS ،EBD ، ESP ، TCS ، HAC ، EPB ، EBA ، BOS نشان می‌دهند که با یک شاسی‌بلند مجهز روبرو هستیم.

پیشرانه و فنی

بیسو T7 مجهز به موتور دو لیتری توربو ۱۹۷ اسب بخاری است که مشخص نیست عملکرد این پیشرانه بعنوان قلب تپنده یک خودروی ۲ تنی، چگونه خواهد بود اما در کنار جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته ی AT می‌تواند شرایط خوبی داشته باشد. تی ۷ در ۲ نسخه تک و دو دیفرانسیل عرضه شده و نمونه ۲ دیفرانسیل می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

کلام آخر

صحبت کردن درباره عملکرد این خودرو هنوز کمی زود است و باید صبر کنیم ببینیم سیف خودرو در ارتباط با تولید و عرضه خودروهای بیسو در ایران چه عملکردی دارد اما این شاسی‌بلند با توجه به مشخصاتی که دارد، یک گزینه قابل قبول برای بازار خواهد بود. البته احتمالا این خودرو در کشور ما قیمتی داشته باشد که سال گذشته بی‌ام‌و ایکس 6 داشت. این گفته به این معنی است که شما باید برای تی7 قیمتی فراتر از حد تصور یک خودروی چینی را باید در نظر بگیرید.

در این بین عملکرد شرکت سیف خودرو در حوزه فروش و خدمات پس از فروش نیز بسیار مهم کلیدی به شمار می‌رود. باید دید که این شرکت نوپا پس از تجربه ناموفق پشتیبانی و واردات خودروهای سوبارو، آیا می‌تواند در این مسیر درست قدم بردارد؟

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    من ساینا دارم
    از لحاظ هندلینگ عالیه
    شتاب ندارد
    مصرف خیلی بالا صدی10
    کمکها ضعیفه روی دست اندازها براحتی نشان میدهد
    فرمان کم میچرخد با 2دور باید دور بزنیم
    سپرها ضعیفه
    قیمت بالاست
    صدای موتور داخل
    در کل خانواده پژو بهتره

    1. اقا منم تیبا دارم دقیق همین مشکلات رو داره یه ایراد دیگه هم داره ستون خیلی پهن طراحی شده موقع دور زدن جلو دید میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا