Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

رنو توئینگو جدید معرفی شد

خودروهای کوچک معمولا جذابیت مخصوص خود را دارند و توئینگو نیز چنین است. نسل سوم این خودرو از سال 2014 در بازار حضور داشت و حالا فیس‌لیفت جدید آن معرفی شده است. در این مدل، علاوه بر گزینه‌های شخصی‌سازی داخلی و خارجی، پیشرانه جدیدی نیز برای آن درنظر گرفته شده تا بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند. در ظاهر توئینگو 2019 یک سپر جدید با ورودی هوای کوچک‌تر به همراه ورودی‌های هوای جانبی جدید و شکل جدید جلوپنجره، خودنمایی می‌کند.

چراغ‌های جلوی جدید با دی‌لایت‌های C شکل و سپر عقب جدید با تزئینات کرومی ایر تغییرات ظاهری توئینگو 2019 هستند. چهره توئینگو بعنوان یک خودروی فانتزی کوچک، بسیار جذاب است. شاسی رنو توئینگو کوچک از فولاد بسیار مستحکم ساخته شده و بخشبهای جلویی با پوشش  پلاس نوریل در زمان برخورد با موانع زنده، فشار کمتری به انها وارد می کنند در نتیجه احتمال آسیب کاهش می یابد.

حذف چراغ های مه شکن داخل سپر به عقیده برخی گامی مثبت بوده اما می توان گفت که توئینگو از چهره فانتزی قبلی کمی فاصله گرفته است. در داخلِ توئینگو 2019 نیز تغییراتی اعمال شده تا متناسب زمان حال شود و از لحاظ تکنولوژی توان رقابت داشته باشد. به همین جهت، دو پورت USB، خروجی AUX و دکمه‌های استارت/توقف پیشرانه، کروز کنترل و محدودکننده سرعت به فضای داخلی اضافه شده اند که در گذشته وجود نداشتند.

رنو دو سیستم چندرسانه‌ای جدید شامل R&Go و Easy Link را هم در نظر گرفته که هردو از طریق یک نمایشگر هفت اینچی در اختیار راننده قرار دارند که با کارپلی و اندروید اتو نیز سازگاری دارند. با دانلود برنامه R&GO بر روی گوشی تلفن همراه راننده می تواند برنامه‌های ناوبری، ارتباطاتی، چند رسانه‌ای و عملکرد کامپیوتر سفری را در اختیار داشته باشد. از جمله سایر به‌روزرسانی های توئینگو نیز می توان به دسته‌ دنده جدید و همچنین داشبورد نگهدارنده وسایل اشاره کرد.

خریداران می توانند همچون گذشته توئینگو را در چند تیپ سفارش دهند. در نسخه قبلی این خودرو در مدل های اکسپرشن ( Expression )، پلی ( Play )، داینامیک ( Dynamique )، داینامیک S، آیکانیک ( Iconic ) و GT در اختیار علاقه مندان قرار داشت که هر کدام مشخصات مخصوص خود را داشته اند. توئینگو 2019 به پیشرانه جدیدی با بنام SCe 75 مجهز شده تا از لحاظ قدرت، نسبت به گذشته، شرایط بهتری داشته باشد.

این موتور از نوع 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی است که توانایی تولید 75 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن متر گشتاور را دارد. یک گیربکس پنج سرعته دستی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب انتقال می دهد. البته این تنها  گزینه رنو برای توئینگو نیست وخریداران می توانند موتورهای SCe 65 و SCe 95 که از نوع 1 لیتری سه سیلندر توربو با 93 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور هستند را انتخاباکنند. برای بخش انتقال قدرت این موتورهای نیز گیربکس پنج سرعته دستی و شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک در نظر گرفته شده.

حضور ۲۰ ساله توئینگو در سبد خرید اروپایی ها، نشان می دهد که این خودروی کوچک، قابلیت های خوبی دارد که برخی از نیازها را می تواند برطرف کند. اگر بحث تحریم های ایران مطرح نبود، می توانستیم انتظار حضور توئینگو در کشور را داشته باشیم. کیاپیکانتو، هیوندایی i10 و میتسوبیشی میراژ را می‌توان رقبای آسیایی توئینگو دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.