مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به مرسدس C43 کوپه 2019

تقریبا همیشه همه علاقه مندان به خودرو از خودروهای مرسدس بعنوان یک گزینه در بین بهترین ها یاد کرده اند. خودروهای مرسدس بنز معمولا در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند و برخی از آنها تحت نام AMG معمولا بهترین‌های بازار خواهند بود. طراحی ظاهر این خودروها نسبت به گذشته، رشد چشمگیری داشته و جلوپنجره دومیله‌ای شاخصه اصلی ظاهری مدل C43 است. مرسدسAMG مدل C43 در بحث شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تغییر چندانی نداشته و عدد 4.7 ثانیه را ثبت کرده است اما این یک AMG هست که همیشه برای شما یک سورپرایز دارد.

زمانی که پدال گاز را فشار می‌دهید شاید این تندترین مدل مرسدس نباشد اما باز هم قدرت عالی آن شما را به صندلی می‌چسباند. اما زیباترین قسمت در بخش فنی، گیربکس 9 سرعته اتوماتیک است که تعویض‌دنده‌های بی‌نقص ارائه می‌دهد.  اگزوز پرفورمنس AMG در تمام مدل‌ها بصورت استاندارد قرار دارد که غرش زیبایی را به همراه دارد.  سیستم چهار چرخ محرک مرسدس با سیستم مخصوص این برند همیشه بهترین عملکرد را داشته و سیستم تعلیق عالی نیز یک کابین آرام را مهیا کرده تا شما با آرامش کامل از کابین لذت ببرید. نکته جالب عملکرد C43، در پیچ‌هاست که فرمان به‌خوبی عمل می‌کند.

تست این خودرو در جاده‌های اروپا شاید چندان چالش برانگیز نباشد اما می‌توان بسیار به آن اعتماد کرد که یکی از نتایج این بررسی لغزش رینگ‌های 19 اینچی AMG است که لرزش‌های ریزی را به همراه دارد. در پشت فرمان از آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی بهره می‌برد که جایگزین صفحه‌نمایش TFT شده که این رشد قیمت را هم بهمراه داشته است. سیستم ایمنی شامل کنترل کروز انطباقی، پایش نقاط کور دید راننده، سیستم نگهداشتن خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و سیستم فرمان خودکار است. پیشرانه ۳.۰ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با توربوشارژ دوگانه توانایی تولید ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که بعنوان قلب تپنده این مدل یک گزینه جذاب است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا