مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

نرخ تورم نجومی و قیمت پراید که حالا سر به فلک گذاشته است!

قیمت گذاری پراید در دو دهه اخیر به یکی از چالشی‌ترین اتفاقاتی تبدیل شده است که صنعت خودروسازی کشور با آن مواجه بوده است و به نظر می‌رسد که تصمیم گیران این صنعت به راحتی با ابزار قیمت پراید به راحتی اقدام به کنترل خواسته‌های مردم که همانا درخواست افزایش کیفیت خودروهای داخلی است، کرده‌اند. از عجیب‌ترین اتفاقاتی که حالا در تعیین قیمت پراید مشاهده شده مساله نرخ تورم نجومی آن است که مشخص نیست از کجا بیرون آمده است!

به گزارش چرخان، بررسی قیمت گذاری پراید در سال‌های اخیر و رابطه آن با نرخ تورم ما را به نکات جالبی در مورد این موضوع می‌رساند که البته باید جزئیات این اتفاق را از مسئولین ذیربط بپرسیم و چرایی آن را جویا شویم. از گذشته قیمت پراید به عنوان نماد و معیاری برای سنجش قدرت خرید مردم شمرده میشد و بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند حقوق و دریافتی‌های خود را بسنجند با محک قیمت پراید این کار را انجام می‌دادند!

بیمه بدنه پراید قیمت خودرو در بازار آزادقیمت گذاری پراید در حالی صورت می‌گیرد که به راحتی می‌توان گفت که نازل‌ترین و بی کیفیت‌ترین قطعات را می‌توان در این خودرو مشاهده کرد و رتبه بی کیفیت‌ترین خودروی تولید داخل طبق آماری که از سوی نهادهای قانونی منتشر شده است متعلق به همین خودرو بوده است! امنیت پراید در حالی به یکی از مضحک‌ترین مسائلی تبدیل شده که بسیاری از افراد کشته‌های مربوط به این خودرو را با کشته‌های بسیاری از جنگ‌ها مقایسه می‌کنند که بعضا این خودرو با فاصله بسیار زیاد نسبت به این جنگ‌ها در رده‌های بالا قرار می‌گیرد.

شاید بتوان گفت که قیمت پراید به قدری برای مسئولین به یک معضل بزرگ تبدیل شده است که عملا نمی‌توان رابطه چندان مناسبی بین آن و تورم پیدا کرد و در حالی که در بسیاری از سال‌ها قیمت گذاری مذکور پایین‌تر از نرخ تورم بوده است ولی به تازگی و در یک اقدام عجیب با پرشی بلند از نرخ تورم عبور کرده و با افزایش قیمت 54 درصدی روبرو شده است!

افزایش قیمت بیش از 4 برابری قیمت پراید در چند سال اخیر نشان می‌دهد که مسئولین خودروسازی کشور هیچ برنامه‌ای برای داخلی سازی خودروی مذکور نداشته و به هر مقداری که در نرخ ارز شاهد تغییر باشیم، عملا در قیمت پراید نیز به همین منوال خواهد بود و نرخ تورمی که در سال‌های اخیر اعمال شده بسیار فراتر از تصوراتی بوده که اهالی بازار منتظر آن بودند.

به طور مثال اعلام قیمت 20 میلیون تومانی در سال‌های 80 تا 87 به مثابه یک مزاح بزرگ بود ولی همین قیمت حالا به یک آرزوی بزرگ برای بسیاری از مردم برای خرید خودرو تبدیل شده است که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد. همچنین در بسیاری از سال‌ها شاهد سرکوب قیمت پراید بودیم که نه تنها دردی از بازار را دوا نکرد بلکه بازار را افزایشی‌تر از قبل کرد و مدیریت را نیز از وزارت صنعت گرفت!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام.
      نتیجه این بود که مسئولین لطف کردند پراید رو با تورم 50 درصد قیمت گذاری کردند! برداشت این موضوع با شماست! به نظرتون معنیش چیه؟

  1. بی مدیریتی و دزدی بیدادمیکنه .هیشکی به فکر مردم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا