مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی فرمول 1 مک لارن را در سال 2050 ببینید

داشتن تصویری روشن از آینده تقریبا غیرممکن است و در حوزه خودرو هم نمی‌توان حدس زد که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، حالا تصور کنید که بخواهید پیش‌بینی کنید که آینده فرمول 1 چگونه خواهد بود. مک لارن تلاش خود را بکار گرفته تا آینده این مسابقات را پیش‌بینی کند و برای این کارخودرویی با نام MCLExtreme معرفی کرده است که آینده خودروهای فرمول 1 این کمپانی را نشان می‌دهد که گفته می‌شود ویژگی‌های آن مربوط به سال 2050 است.

سال 2050 مسابقات فرمول وان صد ساله می‌شود و می‌توان از حالا حدس زد که در آن سال سورپرایزهای زیادی در کار خواهد بود. خودروی به‌نمایش گذاشته شده بیشتر سوپراسپرت‌های آینده را نشان می‌دهد، چرا که تفاوت زیادی با خودروهای فرمول 1 امروزی دارد. در MCLExtreme به‌جای بال عقب یک تکه،  دو بال روی چرخ‌های عقب خود دارد. حتی داخل لاستیک‌های این مدل بنظر می‌رسد نور تعبیه شده و بیشتر از هر چیزی ظاهر آن با چراغ‌های مختلف تزئین شده است. نوع طراحی MCLExtreme بگونه‌ای است که برخی از قطعات می‌توانند در سرعت‌های بالا جمع شده و بعد از عبور از قسمت‌های مختلف پیست دوباره باز شوند.

از همین حالا با رشد خودروهای الکتریکی و تلاش کمپانی‌ها برای ساخت خودروهای مسابقه‌ای برقی، می‌توان کاملا واضح دید که خودروهای آینده‌ی فرمول 1 پیشرانه تمام الکتریکی خواهند داشت. با اسب‌بخارهایی که این روزها از سوی شرکت‌ها اعلام می‌شود، باید شاهد خودروهای پرنده در آینده بود اما هنوز مشخص نیست در سال 2050، سرعت خودروهای فرمول 1، بخصوص MCLExtreme تا چه حد زیاد خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا