مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز: چین، پیشرفته‌تر از آمریکا است!

صنعت خودروسازی در پی جهانی‌شدن و اتصال هرچه بیشتر اقتصاد کشورهای مختلف، در طول سال‌های گذشته دچار تغییرات زیادی شده است. شرکت‌های خودروساز آلمانی مانند مرسدس بنز، میلیاردها دلار بر روی شرکت خود و در کشوری مانند ایالات‌متحده سرمایه‌گذاری کرده و حتی در پی مکان‌های جدید تولیدی مانند کشور مصر نیز است.

شرکت پیشتازی که علاوه بر کشورهای گفته‌شده، نگاه استراتژیکی به کشور بزرگی مانند چین نیز داشته و دارد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، مرسدس بنز به دنبال تقویت شرکای تأمین‌کننده قطعات در چین است. دلیل این کار نیز اداره کردن بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی توسط شرکت‌های بزرگ چینی و به دست گرفتن فن‌آوری‌های مدرن و کلیدی این صنعت بوده است.

طبق گفته‌های مدیر اجرایی مرسدس، آقای ویلکو استارک، ازآنجایی‌که صنعت خودروسازی به سمت خودروهای برقی پیش می‌رود، پس این شرکت به متخصصان علم شیمی برای تقویت هرچه بیشتر باتری‌های این خودروها نیاز دارد.

طبق گفته‌های آقای استارک، کشور چین در حال حاضر توانسته در بسیاری از زمینه‌های این فن‌آوری‌های مدرن حتی از کشور آمریکا نیز پیشی گرفته و جایگاه خوبی برای خود دست‌وپا کرده است.

حتی مرسدس بنز به دنبال شرکت‌های چینی مانند علی‌بابا و تنسنت برای همکاری درزمینه تامین قطعات خود در کشور اژدهای قرمز است. البته این به معنای روی برگرداندن کامل مرسدس بنز از آمریکا و اروپا نبوده و تنها به اهمیت کشور چین و سرعت جهانی‌شدن این کشور در زمینه فن‌آوری‌های مدرن خودروسازی اشاره می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا