Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

داستان یک طراحی عجیب از سیتروئن!

مرور تاریخ گاهی اوقات لذت‌بخش است و باعث می‌شود خودروهایی را ببینید که در گذشته حاشیه‌دار بوده‌اند. یک MPV از برند نام آشنای سیتروئن با نام C-Airlounge در سال 2003 در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرانکفورت توجهات زیادی را جلب کرد، چرا که نشان دهنده یک طراحی عجیب بود. این خودروی مفهومی در تیمی تحت مدیریت ژان پری پلوی طراحی شد که از سال 1999 تا 2009 در استودیوی طراحی سیتروئن مشغول بود و اکنون بعنوان مدیر طراحی  PSA شناخته می‌شود. در ابتدای سال 2000، علاوه بر ارائه مجموعه ای از مدل های مقرون به صرفه، برند فرانسوی نیز به دنبال روش های جایگزین برای رقابت با BMW و مرسدس بنز بخصوص از لحاظ ایمنی بود و پیشرانه مقرون به‌صرفه بود.

اما C-Airlounge چیست؟ خب، این دومین ماشین مفهومی عصر جدید سیتروئن بود، که به دنبال کسب هویت جدید طراحی در جهان، تحت نام تجاری سیتروئن، طراحی شد. نمونه اولیه طول 4.88 متر داشت که با بدنه سبک آیرودینامیک و کاربردی، یک محصول جالب را نمایش می‌داد. طراحی قسمت جلوی این کانسپت شاید امروز چیز عجیبی نباشد و حتی زشت بنظر برسد اما در سال 2003، فراتر از تصور بود و برخی آن را یک طراحی فضایی می‌دانستند.

بسیاری از خطوط شخصیتی آن در محصولات آینده ستروئن حضور یافتند. چراغ‌های بومرنگی بزرگ، حذف جلوپنجره و طراحی تخم‌مرغی، شخصیت عجیبی به این محصول بخشیده است. شکل عجیب و غریب ستون های این ماشین، خط‌های جلوپنجره پنجره کشویی بعدها در برخی از محصولات سیتروئن دیده شدند. نمای عقب بیش از هر چیزی غیر عادی بود. چراغ های عقب بلند نشان‌دهنده یک المان ذوب شده بودند.. شیشه عقب منحنی که بخش زیادی از سقف را هم در بر گرفته بود، به‌نوعی بجای سانروف هم قابل استفاده بود. ضریب کشیدن ماشین مفهومی سیتروئن، به لطف شکل کلی آن و جزئیات دقیق از قبیل عبور خطوط هوا، کانال های ویژه هوا، بنظر شرایط خوبی داشته است.

در زیر کاپوت، موتور 3.0 لیتری V6 با 152 کیلو وات قدرت قرار داشت که به یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته با قابلیت تعویض پشت فرمان متصل شده بود. سیستم تعلیق Hydractive 3 با تنظیمات ارتفاع اتوماتیک، تنظیمات حالات اسپرت و یا راحتی در زمان حرکت، یک گزینه جذاب و بدون مانند بوده است. داخل این مدل مفهومی پر از وسایل و تکنولوژی بود. کابین مدولار می تواند به راحتی چهار یا پنج مسافر را در صندلی های جداگانه جای دهد. داشبورد دارای تنها چند دکمه و یک صفحه نمایش کشویی است که برخی از ویژگی آن در سال 2005 در ماشین تولیدی سیتروئن C4 دیده شد. اگر چه این مدل هیچوقت تولید نشد اما بخش‌هایی از روح کانسپت سیتروئن را می‌توان در مدل‌های مختلف دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.