مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت دنا پلاس ایران‌خودرو در اولین آزمایش سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در کشور!

شاید شنیدن آزمایش‌های مربوط به کنترل پایداری الکترونیکی در کشور برای شما عجیب باشد چرا که در سال‌های اخیر تنها چیزی که شرکت‌های خودروساز به آن توجهی ندارند، همین استانداردهایی است که در همه کشورهای بزرگ دنیا یک ضرورت اولیه بوده و حالا خودروسازان کشور ما نیز در این مسیر قدم برداشته و به نظر می‌رسد مانند همیشه این ایران‌خودرو بوده است که در زمینه آزمایش مربوطه پیش قدم شده است!

پژو 207 صندوقدار

گروه خودروسازی ایران‌خودرو که معمولا در زمینه ایمن سازی و تولید محصولات بروز پیشرو بوده و محصولات نسبتا ایمن‌تری را نسبت به رقیبش یعنی سایپا دارد، در یک اقدامی جالب و برای اولین بار در کشور اقدام به آزمایش مربوط به پایداری الکترونیکی در خودروی دنا پلاس کرد که این نشان دهنده ارتقا کیفیت این محصول ایرانی است.

سیستم پایداری الکترونیکی که به ESC شناخته می‌شود، در راستای استانداردهای 85 گانه بوده و این شرکت برای ارتقا کیفیت سه محصول خود یعنی دنا پلاس، رانا و پژو 207 صندوقدار از این قابلیت بهره برداری کرده است. این اقدام ایران‌خودرو در حالی است که تحریم‌های اخیر خودروسازی کشور به شدت در واردات تکنولوژی به کشور محدودیت ایجاد کرده و این شرکت برای تامین قطعات لازم با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

دنا پلاس ایران‌خودروواحد تحقیق و فناوری این شرکت در اولین اقدام توانسته 3 خودرو با قابلیت ESC تولید کرده و برای بررسی‌های بیشتر روی آن تحقیق نماید که با تست اخیری که انجام شده است، عملا این مهم با موفقیت خوبی روبرو بوده است. طبق بررسی‌های انجام شده در این آزمایش، محصول تولیدی ایران‌خودرو از قابلیت فنی و ایمنی در این آزمایش برخوردار بوده و عملا برای تولید انبوه آماده است! البته گفتنی است برای تست مربوط به کنترل پایداری الکترونیکی این خودرو باید مهارت کافی وجود داشته باشد که صرفا متخصصین این شرکت قادر به انجام این تست هستند.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یکی از قابلیت‌هایی است که در حال حاضر در بسیاری از خودروهای خارجی موجود در بازار کشورمان وجود داشته و یکی از دلایل کاهش تصادفات در خودروهای این چنینی است. با اضافه شدن این قابلیت به خودروهای ایران‌خودرو و سایپا طبیعتا شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود و کنترل بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بازار خودرواین قابلیت به راننده امکان می‌دهد که در صورت انحراف وی از مسیری که بایستی طی کند، وارد عمل شده و با اعمال ترمز و برگرداندن خودرو به مسیری که قصد اصلی راننده بوده، به خارج نشدن خودرو از مسیر کمک می‌کند. به طور مثال تصور کنید که به هر دلیلی کنترل خودرو از دست شما خارج شده و قصد برگرداندن خودرو به مسیر اصلی را دارید ولی نمی‌توانید، با استفاده از این قابلیت خودرو به صورت اتوماتیک به مسیر بازگشته و از تصادفات و اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌کند! از دیگر امکانات این تکنولوژی می‌توان به جلوگیری از قفل شدن ترمز، اعمال نیروی ترمز برای توقف بهتر و جلوگیری از چرخش درجای چرخ‌ها اشاره کرد.

همچنین طبق این قابلیتی که ایران‌خودرو به تازگی به دنا پلاس افزوده، راننده در هنگام ترمز شدید از یک نیروی کمکی برخوردار می‌شود و در هنگام حرکت در سربالایی نیز از یک حمایت قوی برای عقب نرفتن خودرو برخوردار می‌شود. طبق گفته مسئولین این شرکت در صورت تامین قطعات لازم برای تولید انبوه این قطعه، مشکلی برای تولید انبوه محصولات ایران‌خودرو با این قابلیت جدید وجود ندارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا