مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت جدید بورگوارد BX5 اعلام شد؛ شاسی بلند لوکس آلمانی دوبل شد!

بورگوارد یکی از برندهای معتبری است که در خردادماه سال جاری عملا فعالیت اصلی خود را آغاز کرد و طی یک مراسم ویژه از تحویل سری اول خودروهای این برند قدیمی آلمانی خبر داد ولی شاید این برند قدیمی از کشور آلمان را می‌توان یکی از بدشانس‌ترین برندهایی دانست که در بدترین موقع وارد کشور شد و در همان ابتدای ورود خود با مشکلات ارزی و ممنوعیت واردات خودروهای خارجی شد که بسیاری از مشتریان را سردرگم نمود.

به گزارش چرخان، کیان موتور وارنا متولی برند بورگوارد در ایران که به تازگی فعالیت خود را در کشورمان آغاز کرده و در رمضان سال جاری و طی یک مراسم مجلل سری اول خودروهای  بورگوارد BX5 را به مشتریان تحویل داد، با مشکل واردات خودروهایش روبرو شد و ده‌ها مشتری این شرکت نیز به همین دلیل سردرگم شدند.

بورگوارد BX5 اولین سری خودروهای BX5 و BX7 در ایران به مشتریان تحویل داده شداین شرکت که در ابتدا بورگوارد BX5 را با قیمت 239 میلیون تومان به فورش رسانده بود و بسیاری از سفارشات خود را با همین قیمت دریافت کرده بود، حالا با افزایش هزینه‌هایی که برای این شرکت رخ داده و مشکلاتی که در زمینه واردات داشته عملا شاهد افزایش قیمت دوبرابری آن هستیم که با توجه به اعلام قیمت جدید این محصول می‌توان شاهد افزایش قیمت بیشتر اندک خودروهای موجود در بازار آزاد باشیم.

کیان موتور وارنا در اطلاعیه‌ای از قیمت جدید بورگوارد BX5 با مدل 2018 رونمایی کرد که با افزایش قیمت 211 میلیون تومانی این خودرو، به قیمت 450 میلیون تومان رسیده است. البته گفتنی است که این شرکت نسبت به وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک واکنشی نشان نداده و طبق اخبار واصله از این شرکت بخشی از خودروهای خارجی دپو شده در گمرک متعلق به این واردکننده بوده است.

بورگوارد BX5این خودرو از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو شارژ برخوردار بوده که قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک آیسین از جمله نکات قابل ذکر این خودروی لوکس است.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز می‌توان گفت که بورگوارد BX5 در رده خودروهای لوکسی قرار می‌گیرد که طبیعتا نه به بی کیفیتی خودروهای چینی این روزهای بازار کشورمان بوده و نه البته در این زمینه به خودروهای معتبر بازار خواهد رسید؛ ولی قطعا از جمله خودروهایی است که با قیمت فعلی خود از قابلیت بالایی برای توجه بازار برخوردار است.

بورگوارد BX5گفتنی است که در حال حاضر شرایط فروش خاصی برای این خودرو وجود نداشته و تکلیف بسیاری از تعهدات این شرکت که البته به دلیل تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی بوده، مشخص نیست. همچنین این شرکت چندی پیش در خبری اعلام کرده بود که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته به زودی خودروهای باقیمانده این شرکت در گمرک ترخیص خواهند شد و طبق تعهدات موجود این شرکت تحویل مشتریان خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا