مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین خبرها از ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در گمرک (بهمن 97)

قصه خودروهای خارجی و واردات آنها به یکی از کورترین گره‌های بازار خودرو تبدیل شده و حالا پس از چیزی در حدود 8 ماه از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی بسیاری از خودروهایی که وارد گمرک شده‌اند بلاتکلیف مانده و طبق آمار چیزی در حدود 15 هزار دستگاه در گمرکات کشور وجود دارند که خریداران این خودروها منتظر دریافت خودروهای خود هستند! این در حالی است که حالا قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد سر به فلک گذاشته است!

به گزارش چرخان، واردات خودروهای خارجی از 30 خرداد سال جاری به دستور ستاد اقتصاد مقاومتی ممنوع شد و در حالیکه بسیاری از شرکت‌های واردکننده این خودروها اقدام به دریافت سفارش برای واردات کرده بودند با مشکلات زیادی روبرو شدند! مشتریانی که در ماه‌های قبل برای خرید این خودروها قدام کرده بودند و در بسیاری از این موارد حتی پول کامل خودروها را به حساب شرکت‌های مذکور واریز کرده بودند ولی با برخورد به این مشکل عملا در یک بلاتکلیفی بلندمدت درگیر شدند!

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرونکته مهم‌تر در مورد واردات خودروهای خارجی این است که نه تنها واردات ممنوع شد بلکه آن دسته از شرکت‌هایی که کاملا طبق قانون اقدام به واردات و تخصیص ارز کرده بودند نیز دچار مشکل شدند و چندین هزار خودرو از این دست در گمرکات کشور وجود دارند که در عین قانونی بودن تمام پروسه‌های واردات آنها چندین ماه است که خاک می‌خورند و طبیعتا این خاک خوری خودروها به ضرر مشتریان منتج خواهد شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای خارجی دپو شده در گمرکات کشور گفت: هیات وزیران در مورد خودروهای دپو شده در گمرک تصمیم‌های درستی اتخاذ کرده است. تصمیم دولت در این باره عاقلانه و منطقی بوده و طبق همین موضوع مشکلی برای ورود مجلس به این موضوع وجود نخواهد داشت.

پیش فروش خودروهای خارجی خودروی خارجی خودروهای خارجیوی در ادامه افزود: طبق تصمیم هیات وزیران آن دسته از خودروهایی که برای ترخیص مشکلی ندارند با تخصیص ارز توسط واردکننده مشکلی برای این کار ندارند و واردات خودروهای مذکور بدون مشکل انجام می‌شود. آن دسته از خودروهایی که برای واردات و ثبت سفارش مشکل دارند و یا واردکننده قادر به تامین ارز آنها نیست نیز به خارج از کشور ارجاع داده خواهند شد یا به سازمان اموال تملیکی تحویل داده می‌شوند تا تکلیف آنها بدین روش مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه با اشاره به موضوع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به کشور گفت: واردات خودروهای خارجی در حال حاضر ممنوع است و حتی اگر مجلس برای ساماندهی بازار خودرو وارد شود تا زمانی که شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه نسبت به این موضوع تصمیم گیری نکند قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

خودروی خارجی خودروهای خارجی ممنوعیت واردات خودروهای خارجیگفتنی است که این اظهارات در حالی است که دولت در بودجه سال آینده چیزی در حدود 100 میلیارد تومان برای کسب درآمد از واردات خودروهای خارجی قرار داده و با توجه به اینکه عملا در حال حاضر واردات این خودروها ممنوع بوده و با خالی بودن گمرکات از این خودروها درآمد این چنینی نیز نصیب دولت نخواهد شد ولی پیش بینی بسیاری از کارشناسان بازار خودرو این است که دولت در اواخر بهار یا اوایل تابستان سال آینده اقدام به آزاد کردن واردات خواهد کرد که خبر خوبی برای بازار خودروهای خارجی است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا