مکمل بنزین
خبر

فیس‌لیفت تویوتا تاکوما معرفی شد

تویوتا بیشتر با پیکاپ هایلوکس در دنیا شناخته می شود اما تاکوما یک مدل جذاب دیگر از این خودروساز ژاپنی هست که تویوتا برای نمایش در نمایشگاه شیکاگو 2019 با مشخصات جدید آماده شده است و می‌توان پیش بینی کرد که حاضران در این نمایشگاه از این مدل راضی شوند.

تویوتا در فیس لیفت این مدل محتاطانه عمل کرده تا یک پیکاپ مناسب همه اقشار را معرفی کند و در همین راستا غیر از جلوپنجره و رینگ‌های جدید، تغییر چندانی نداشته اند و مشابه نمونه قبلی طراحی شده اند. نباید فراموش کنیم که این مدل تنها فیس لیفت است و نسل جدید این خودرو با تغییرات گسترده ظاهری عرضه خواهد شد و می توان چیزی شبیه به مدل راوفور جدید را از آن توقع داشت.

تاکوما 14 سال است مقام نخست پرفروش‌ترین پیکاپ میان سایز آمریکا را به خود اختصاص داده و تویوتا قصد دارد حساب شده تر برای این مدل برنامه ریزی کند. تاکوما قبلی در شش تیپ مختلف با نام های SR، SR5، TRD Sport، TRD Off Road، TRD Pro و Limited عرضه شد که مدل های بعد از SR5 از تجهیزاتی نظیر تنظیم برقی 10 جهته صندلی راننده همراه با حافظه، صفحه‌نمایش هشت اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می برند و مدل فول آپشن نیز تجهیزات جذاب دیگری را در خود جای داده که باعث جذب مشتریان شده است.

مجهز بودن سیستم سرگرمی تاکوما به اپل کارپلی، اندروید اتو و آمازون الکسا آن را به یک وسیله جذاب برای خانواده ها تبدیل کرده است. درباره تفاوت تیپ های مختلف باید گفت که تیپ TRD Sport از تجهیزات اضافی مانند سیستم هوشمند ورود سرنشین‌ها، چراغ‌های عقب و مه شکن‌های LED بهره می برد در حالی که تیپ TRD Off Road مجهز به سیستم Multi-Terrain Monitor مجهز شده.

تمامی مدل ها از ویژگی های خودروهای آفرود بهره می برند اما نسخه فول را می توان بهترین گزینه برای جاده های سخت خارج شهری محسوب می شود. فیس لیفت تاکوما از پیشرانه های قبلی بهره می برد که شامل موتورهای 2.7 لیتری چهار سیلندر با 160 اسب بخار قدرت و 3.5 لیتری V6 با 278 اسب بخار قدرت می شوند. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز بعنوان گزینه استاندارد وجود دارد اما برای موتور شش سیلندر می توان یک گیربکس شش سرعته دستی را سفارش داد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا