مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش نسخه جدید تویوتا سکویا در شیکاگو

نمایشگاه شیکاگو آغاز شده است و اکثر خودروسازان با نگاهی به بازار آمریکا در این نمایشگاه حاضر شده اند. تویوتا نیز شاسی‌بلند بزرگ خود را با سه ردیف صندلی به این کشور آورده است تا همچنان به حکومت 20 ساله سکویا، ادامه دهد. مدل های مختلف این خودرو چهره چندان اسپرتی ندارند و تویوتا برای رفع این جای خالی، مدل اسپرت TRD را در شیکاگو معرفی کرده است که ظاهر آن تفاوت هایی با سایر مدل های سکویا دارد.

سکویا TRD Pro با جلوپنجره‌ی بزرگ مشکی رنگ، چراغ‌های جلو هالوژنی و چراغ‌های مه‌شکن LED چهره خشن و جذابی دارد و می توان آن را بعنوان یک غول بزرگ دوست داشت. اما سورپرایز اصلی در بخش رنگ است و خریداران می توانند رنگ های سبز نظامی، سفید سوپر، مشکی نصف شب متالیک و خاکستری متالیک مگنتیک را انتخاب کنند. نام این رنگ ها در زبان فارسی شاید بی معنی باشد اما تفاوت هایی در طیف رنگی وجود دارد که باعث پدید آمدن چنین نام هایی شده اند. تویوتا سکویا TRD Pro به تجهیزات ویژه آفرود نیز مثل سینی زیر آلومینیومی و باربند TRD مجهز شده است.

در بخش فنی سکویا به کمک‌فنرهای جدید Fox مجهز شده که ارتفاع هر یک از کمک فنرهای در آن ۱۸ میلی‌متر افزایش یافته اند و سکویا نی تواند براحتی مسیرهای صعب‌العبور خارج شهری را طی کند. تویوتا در این مدل همانند سایر نسخه ها از یک پیشرانه‌ هشت سیلندر V شکل ۵.۷ لیتری با ۳۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور بهره گرفته است. از دیگر مشخصات سکویا می توان به جعبه‌دنده‌ خودکار ۶ سرعته و توانایی کشش باری در حدود ۴ تن اشاره کرد.

سکویا TRD Pro از تجهیزاتی نظیر سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند، سیستم سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی لمسی مجهز به اپل کارپلی و اندرویداتو بهره می برد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا