مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیکاپ داستر عرضه خواهد شد

داچیا بعنوان زیرمجموعه رنو، بسیار محبوب و دوست داشتنی است و خودروهای ارزان قیمت این برند در سرتاسر دنیا دیده می شوند. اگر چه این برند برای آمریکایی ها جذابیت زیادی ندارد اما در آسیا، برندی شناخته شده و مقرون به صرفه است. داستر سالهاست که در دنیا و ایران حضور پررنگی دارد و همین جذابیت عمومی باعث شد تا شرکت Romturingia در سال 2014 وانت داستر را در تعداد محدود، تولید و عرضه کند.

اکنون بعد از سالها نسل جدیدی از پیکاپ های داچیا، بر اساس پلتفرم داستر آماده تولید شده است. این خودرو در بخش عقب تغییرات عمده ای نسبت به نسخه شاسی بلند خود دارد. یک پیکاپ ارزان قیمت جذاب مانند آن چیزی که داچیا آماده عرضه کرده، بخش عمده ای از نیازهای بازارهای آسیایی را می تواند جبران کند. داچیا داستر پیکاپ از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربودیزل بهره می برد.

البته نسخه بنزینی نیز ممکن است در آینده نزدیک معرفی شود. تمام قدرت موتور از طریق سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخ‌ها انتقال داده می شود. هنوز بسیاری از اطلاعات این پیکاپ مبهم باقی مانده و شرکت سازنده اطلاعات زیادی منتشر نکرده اما می توان امیدوار بود که با یک نمونه داستر وانت شده خوب در سال 2020 روبرو شویم.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا