Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خبرهای جدید از واردات خودروهای خارجی در سال 98

به گزارش چرخان، واردات خودروهای خارجی در سال جاری وضعیت وخیمی داشته و آمار واردات این خودروها نشان می‌دهد که امسال یکی از بدترین سال‌ها برای این خودروها بوده و جهش قیمتی صورت گرفته در این بازار نیز نشان دهنده کمبود عرضه در این بازار است.

از سوی دیگر خودروهای دپو شده در گمرک نیز به حدی است که شنیده‌ها نشان می‌دهد در صورت ورود این خودروها به بازار شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود و طبیعتا یکی از ترفندهای کنترل بازار در نزدیکی نوروز نیز همین موضوع است.

حالا شنیده‌ها از مناطق آزاد نشان می‌دهد که دولت قصد آزادسازی واردات خودرو در این مناطق را داشته و در سال جدید می‌توان آزادسازی مقطعی واردات را در این مناطق شاهد باشیم که طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در تیر ماه سال 98 می‌توان شاهد آزادسازی کلی واردات خودروهای خارجی باشیم که طبیعتا برای بازار بسیار مفید خواهد بود.

نورالله اسعدی، مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی خرمشهر در مصاحبه‌ای از واردات خودروهای خارجی و آمارهای مربوط به این موضوع خبر داد و افزود: در سال جاری شاهد واردات خودرو به میزان 3403 عدد بودیم.

با اضافه شدن خرمشهر به مناطق آزاد و شایعاتی که در این منطقه شنیده می‌شود به زودی بسیاری از خودروهای دپو شده در این گمرک آزاد خواهند شد که مقدمات مربوط به واردات خودروهای جدید به صورت محدود نیز در حال انجام است که طبیعتا چراغ سبزی برای بازار خودروهای مذکور خواهد بود.

با اضافه شدن خرمشهر به یکی از مبادی واردات خودرو می‌توان گفت که درج درآمد بیش از 100 میلیارد تومانی برای دولت از محل واردات از طریق بنادر مختلفی خواهد بود که طبیعتا موقعیت خرمشهر در این بین بیش از دیگران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.