مکمل بنزین
خبرداخلی

دلیل گرانی خودروهای داخلی مشخص شد؛ راهکار کاهش قیمت پراید و سایر خودروها چیست؟

به گزارش چرخان، گرانی خودروهای داخلی شایعات زیادی را در بازار ایجاد کرده است که از جمله آن می‌توان به تاثیر حضور خودروسازان در بازار آزاد و دستکاری عرضه و تقاضا توسط این شرکت‌ها اشاره کرد ولی موضوع اصلی که در مورد خودروسازان مورد بحث قرار گرفته، مساله تحویل خودروهایی است که در ماه‌های اخیر موعد تحویل آنها فرا رسیده و با ورود این تعداد از خودروها به بازار آزاد عملا شاهد کاهش قیمت شدیدی در بازار خواهیم بود ولی آیا خودروسازان به دنبال کاهش قیمت در بازار هستند؟

خرید و فروش خودرو قیمت خودروحسن کریمی سنجری کارشناس بازار خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت این بازار گفت: با وضعیتی که در بازار شاهد هستیم و افزایش قیمت خودروهای داخلی عملا باید خودروسازان وارد کار شده و خودروهای پیش فروش شده قبلی خود را تحویل مردم دهند. به دلیل حضور تعداد بالایی از دلالان در لیست مشتریان عملا باعث جوسازی‌هایی در بازار بودیم که منجر به افزایش قیمت در بازار گردیده است.

وی در ادامه به موضوع دلالان بازار اشاره کرد و گفت: دلالان دوست دارند که در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی افزایش پیدا کند و به دلیل اینکه قبل از این اقدام به پیش خرید خودرو نموده‌اند طبیعتا این برایشان سود بسیاری خواهد داشت. بارها به این موضوع تاکید داشته‌ام که تا زمانی که فروش خودرو به همین منوال بوده و به قیمت حاشیه بازار توجهی نشود وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند. تا زمانی که قیمت خودرو در کارخانه کمتر از قیمت خودرو در بازار آزاد باشد عملا شاهد همین وضعیت خواهیم بود و دلالان به دنبال سودجویی خواهند بود.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودروکریمی در ادامه به شرایط ایجاد آرامش در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: هنگامی که دلالان خودروهایشان را از خودروسازان تحویل بگیرند و در بازار بفروشند وضعیت به همین منوال خواهد بود و بعد از آن آرامش را در بازار شاهد خواهیم بود. قطعا پس از این اتفاق شاهد منطقی‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی در بازار خواهیم بود. متاسفانه این سود به جیب تولیدکننده نیز نمی‌رود چرا که او موظف به عرضه خودرو با قیمت مصوب است. پیشنهاد من در شرایط فعلی این است که مردم اقدام به خرید خودرو نکنند و به سودجویی دلالان دامن نزنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا