مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت قیمت خودروهای خارجی در ابهام؛ خودروهای دپو شده ترخیص نمی‌شوند؟

به گزارش چرخان، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای خارجی و بازار این خودروها گفت: بیش از یکماه است که مصوبه مربوط به ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در گمرک می‌گذرد ولی هنوز این مصوبه به مرحله اجرایی نرسیده است. هنوز یک خودرو از خودروهای دپو شده در گمرک ترخیص نشده و مشخص نیست که مصوبه به مرحله اجرایی می‌رسد یا نه! انگار همه را با این بخشنامه سر کار گذاشته‌اند و خبری از ترخیص خودروها نیست.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرودبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به جزئیات این مصوبه گفت: مصوبه ترخیص خودروهای خارجی اجرایی نیست چرا که اولا همه پول را به صورت نقدی می‌خواهند و واردکننده باید مابه التفاوت ارزی را نیز پرداخت نماید. حتی برای پرداخت پول حاضر به پذیرش ضمانت نامه نیستند که طبیعتا کار را برای واردکننده سخت می‌کند. همت خاصی برای ترخیص این خودروها دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد که نمی‌خواهند این موضوع ختم به خیر شود و مشکل مردم حل گردد. این نحوه برخورد با مصوبه مذکور باعث نارضایتی می‌شود و طبیعتا دولت باید از این رویه دست بردارد که در حرف چیزی بگوید و در عمل مدعی سهم بری باشد!

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرودادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: در حال حاضر همه می‌دانند که چیزی در حدود 40 روز از بخشنامه مذکور می‌گذرد و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد چرا یک مسئول پیگیر مشکل موجود در این موضوع نمی‌شود؟ اگر قابلیت اجرایی ندارد چرا پیگیری نمی‌شود و مسئولین برای رفع مشکل اقدام نمی‌کنند؟ این مسائل و عدم پیگیری آنها نشان می‌دهد که موضوعات مذکور اهمیتی برای دولت نداشته و همه به فکر منافع خودشان هستند. از طرفی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و از 15 اسفند به بعد کشور به حالت تعطیل می‌رود و ما در انجمن دیگر قادر به پاسخگویی به مردم نیستیم و تصمیم به عودت پول مردم با پرداخت سود پول گرفتیم چرا که ما برخلاف دولتی‌ها به رضایت مردم اهمیت می‌دهیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا