مکمل بنزین
خبرداخلی

با کیفیت‎ترین و بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی را بشناسید! (ویژه نوروز 98)

به گزارش چرخان، گرانی بازار خودروهای داخلی باعث شده تا عملا آمارهای کیفی شرکت بازرسی کیفیت به یکی از اشتباه‌ترین آمارهای تولیدی این کشور تبدیل شده و در حالیکه قبل از این آمارهای این شرکت یکی از دقیق‌ترین راهنماهای خرید خودرو در کشورمان محسوب میشد، حالا صرفا می‌توان از آن برای انتخاب خودرو استفاده کرد و جاگیری هر کدام از خودروها را در بازار و تعرفه بازار پیگیر شد.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرواز جمله مهم‌ترین تغییراتی که در لیست اخیر منتشر شده از سوی این شرکت مشاهده می‌شود می‌توان به اضافه شدن یک ستاره کیفی به محصول دنای ایران‌خودرو اشاره کرد که طبیعتا این نشانه خوبی برای وضعیت تولیدی این شرکت در ماه‌های اخیر بوده است. البته ماه گذشته نیز شاهد این تغییر در مورد محصول چانگان سایپا بودیم که ابهاماتی نیز در این موضوع وجود داشت.

از دیگر نکات قابل توجه این لیست می‌توان به حضور 45 خودرو اشاره کرد که طبق روال معمول همیشگی این لیست، هیچ خودرویی قادر به کسب 5 ستاره نشده و البته اغماض‌هایی نیز در این لیست دیده می‌شود که از جمله آن کسب امتیازاتی است که به بی کیفیت‌ترین محصولات داخلی اعطا شده است.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودرواز جمله خودروهای با کیفیت این لیست می‌توان به پژو 2008 اشاره کرد که از جمله خودروهای داخلی بوده و تقریبا می‌توان گفت با کیفیت‌ترین خودرویی است که در لیست مذکور دیده می‌شود. در لیست اعلامی این شرکت برای خودروهای بالای 100 میلیون تومان هیچ خودرویی از محصولات سایپا حضور نداشته و با کیفیت‌ترین خودروها متعلق به ایران‌خودرو، گروه بهمن و کرمان موتور بوده است.

البته این بدین معنی نیست که سراتو و هیوندای آی 20 و سایر خودروها در این لیست حضور ندارند ولی کسب ستاره‌های کمتر باعث شده تا عملا هزینه فعلی آنها برای مشتری غیر منطقی به نظر بیاید. عجیب‌تر آنکه هنوز شرکت بازرسی برای یک مدل از سراتو قیمت بین 75 تا 100 میلیون را متصور بوده در حالیکه قیمت رسمی همه مدل‌های سراتو به بالای 150 میلیون تومان انتقال داده شده است.

پژو 301در سایر بخش‌ها نیز نکته قابل توجه عدم تغییر در لیست این خودروهاست که می‌توان به سردمداری بسترن و انواع مدل‌های رنو در لیست قیمتی متفاوت اشاره کرد. همچنین بسیاری از محصولات چینی در لیست قیمتی اعلامی از شرکت‌های گوناگون در رده بندی پایین‌تری قرار دارند.

بی کیفیت‌ترین خودروی داخلی نیز طبق روال معمول به محصولی از شرکت‌ها سایپا تعلق داشته و سایپا 111 علیرغم اینکه رکورد قیمتی 48 میلیون تومان را زده است، بی کیفیت‌ترین محصولی است که در ایران تولید می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا