مکمل بنزین
گوناگونخبر

ami one طرح مفهومی کوچک و جدید سیتروئن!

در طول صدسال اخیر، شرکت فرانسوی سیتروئن، خودروهایی را باقدرت ابتکار و خلاقیت خود ساخته که هر یک جذابیت‌های خاصی را داشته‌اند. درست به مناسبت 100 ساله شدن عمر این شرکت خودروساز، سیتروئن می‌خواهد از دو طرح مفهومی جدیدش رونمایی کند.

اگرچه بسیاری از خودروهایی که تا به امروز و به‌خصوص درگذشته توسط سیتروئن تولیدشده‌اند، خودروهایی ابتکاری و زیبا بوده‌اند اما دراین‌ بین، مدل‌هایی وجود داشته‌اند که کوچک، ارزان و البته بدون جذابیت ظاهری بوده‌اند.

خودروی کوچک مدل 1961 این شرکت با نام Ami تولیدشده بود و قیافه زیبایی نیز نداشت. Ami در زبان فرانسوی به معنای دوست است.

اما 2CV، یک خودروی کوچک‌تر، ارزان‌تر و البته زشت‌تر از بقیه خودروهای این شرکت ظاهر شد. اتومبیلی که مهندسی آن با هیچ‌یک از مدل‌های دیگر سیتروئن مشابه نبود و تنها هدف تولید آن، قیمت پایین و مقرون‌به‌صرفه بودن است.

اما Ami تازه‌وارد که ظاهر مدرنی را به خود گرفته، مناسب استانداردهای آلایندگی امروزی و ترافیک‌های زیاد شهرهای بزرگ ساخته‌شده است. این خودرو درست مانند بسیاری از طرح‌های مفهومی دیگری که این روزها معرفی می‌شوند، برقی بوده ولی به علت هزینه پایین آن برای مشتری، به‌هیچ‌وجه یک خودروی خودران نخواهد بود.

البته این را باید گفت که این طرح مفهومی، درواقع یک خودرو نبوده و درست مانند رنو توییزی (Twizy) تنها یک وسیله چهارچرخ (Quadricycle) محسوب می‌شود که برای رانندگی با آن نیز نیازی به داشتن گواهینامه نیست.

همچنین، باتری‌های قرارگرفته در زیر بدنه، می‌توانند سرعت ami one را تا نهایت 45 کیلومتر بر ساعت برسانند. نهایت مسافتی که راننده این وسیله می‌تواند با یک شارژ کامل برود نیز حداکثر 100 کیلومتر خواهد بود.

سیتروئن در ساخت این طرح مفهومی، تمام تلاش خود را برای هرچه ارزان‌تر کردن آن کرده است. برای مثال، استفاده از پلاستیک در طراحی بدنه، سادگی داخل کابین و البته صندلی‌هایی که تفاوت چندانی با صندلی‌های پارک نداشته و تنها با پرینتر سه‌بعدی ساخته‌شده‌اند، به مقرون‌به‌صرفه تر بودن این وسیله کوچک، کمک کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا