مکمل بنزین
رپورتاژ

چگونه یک بنز کارکرده سالم بخریم؟

در فرایند خرید خودرو دست‌دوم بدترین کاری که می‌توانید بکنید این است که اولین پیشنهاد پیش روی خود را خریداری کنید. این کار ریسک بسیار بزرگی است. اگر می‌خواهید از مشکلات احتمالی و خرابی‌های دردسرساز خودروهای دست‌دوم دوری‌کنید، باید قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید. زیرا شما می‌خواهید تا مدت‌ها با این ماشین رانندگی کنید و لحظات آرامی را با آن تجربه کنید. یکی از انتخاب‌های بسیار خوب و ماندگار برای خرید خودرو دست‌دوم، برند مرسدس بنز می‌باشد. این کمپانی خودروهایی با طول عمر زیاد و کیفیت بالا تولید می‌کند. به همین دلیل خودروهای بنز از استهلاک بسیار پایینی برخوردار هستند و پس از سال‌ها استفاده نیز می‌تواند مانند روزهای اول خود تجربه یک رانندگی لذت‌بخش با یک برند لوکس را در اختیار رانندگان قرار دهد. ازاین‌رو بازار خریدوفروش بنز کارکرده در بازارهای جهانی سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهند.

مسلماً خرید خودرو کارکرده بدون مشکل نیست، خرید بنز کارکرده نیز می‌تواند با مشکلات زیادی همراه باشد. بااینکه این برند مشهور از امکانات و ویژگی‌های بسیاری برخوردار است، اما بعضی از مدل‌ها در بازار موجود هستند که موتورهای آزمایشی و کنار گذاشته‌شده بنز را استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در این مورد بیشتر آگاهی کسب کنید و در انتخاب خود دقت کنید. در ادامه مواردی را معرفی می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید از سالم بودن بنز کارکرده مطمئن شوید.

  1. در سایت‌های مربوطه تحقیق کنید: قبل از این‌که به خرید قطعی مدل بنز کارکرده برسید، در مورد آن در سایت‌های مربوط به خودرو تحقیق کنید. مقاله‌های مربوط به معرفی مدل‌های مختلف بنز و نیز مشخصات فنی آن‌ها را دقیق مطالعه کنید. نظرات کاربران در سایت‌ها را بخوانید و مشکلاتی که مردم بازگو کرده‌اند را پیدا کنید. این کار در انتخاب شما برای خرید بنز کارکرده بسیار مؤثر است.
  2. اطلاعات خود را از قطعات فنی بنز بالا ببرید: در میان انواع مدل‌های بنز برخی مدل‌ها موتورهایی دارند که به‌صورت آزمایشی بر روی این مدل‌ها استفاده‌شده و بعداً کنار گذاشته‌شده است. بهتر است که از این مدل‌ها را شناسایی کنید و از خرید آن‌ها اجتناب کنید. زیرا این موتورها مشکلات زیادی را برای رانندگان خود به وجود آورده‌اند. با توجه به این نکته مهم و دانستن این که هر مدلی از چه موتوری بهره می‌برد، خرید بنز کارکرده ریسک کمتری برای شما به همراه خواهد داشت.
  3. مدل‌های معروف بنز کارکرده را بشناسید: اگرچه تمام مدل‌های بنز از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند، اما برخی از مدل‌های آن در بازار خریدوفروش خودروهای کارکرده بیشتر معامله می‌شود. برخی از سری‌های بنز نیز مانند بنز کلاسE و بنز کلاسC مدل‌های محبوب زیادی دارند که امتحان خود را در طی سال‌ها استفاده با موفقیت رد کرده‌اند. با بررسی آگهی‌های خریدوفروش بنز کارکرده در سایت‌های مرجع خرید و فروش خودرو مانند دیوار می‌توانید متوجه شوید که کدام مدل‌ها بیشتر از همه در ایران خریدوفروش می‌شود. این کار نیز از ریسک معامله شما در این زمینه و مشکلات و دردسرهای پس‌ازآن می‌کاهد.
  4. همان‌طور که می‌دانید، آخرین مرحله قبل از قطعی کردن خرید خودرو کارکرده آزمایش سواری با ماشین است. در این مورد نیز تست رانندگی با بنز کارکرده قبل از خرید بسیار مهم است. ازآن‌جهت که در سال‌های اخیر در ایران قطعات بنز کم شده و اطلاعات بسیاری از مکانیک‌ها در مورد مشکلات احتمالی در قطعات فنی محدود است، برای اطمینان از سالم بودن قطعات بهتر است به یک نمایندگی معتبر و یا تعمیرگاه تخصصی در این زمینه مراجعه کنید تا از سالم بودن قطعات داخل کاپوت و نیز عدم وجود صدای اضافه در خودرو مطمئن شوید.

سخن آخر:

با توجه به این‌که در سال اخیر بازار خریدوفروش ایران دچار تورم بسیاری شد و در پی آن واردات خودروهای چینی افزایش یافت، دیگر کمتر کسی قادر به خرید خودروهای باکیفیتی مانند بنز و بی ام و می‌باشد. اما اگر بودجه‌ای کافی برای خرید و نگهداری از یک خودرو کارکرده باکیفیت رادارید، انتخاب یکی از مدل‌های بنز کارکرده گزینه بهتری بین خودروهای بی‌کیفیت چینی در بازار است.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظر شما بنز بگیرم کلاس e240 بهتره یا زانتیا .کدوم یک استهلاک کمتری داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا