مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

خودروسازان مطرح جهانی، چه چیزهایی غیر از خودرو تولید می‌کنند!

در طی سال‌های اخیر که شرکت‌های مختلف، بیشتر به دنبال جهانی‌شدن هستند، کسب سود بیشتر و به دست آوردن مشتری‌هایی ثابت برای خود را از طریق تنوع‌بخشی به محصولاتشان می‌بینند. جای هیچ شکی نیست که یک شرکت خودروسازی همان‌طور که از اسمش پیداست، تنها و تنها باید خودرو و وسایل مرتبط با آن را تولید کند.

اما ازآنجاکه برند و لوگوی بعضی از این شرکت‌ها آن‌قدر معروف و جذاب شده‌اند که می‌توانند بر روی هر کالایی قرار بگیرند، شرکت‌های خودروساز مطرح، باوجود سودآوری بسیار کمتر، از این محصولات جانبی نسبت به خودروهایشان، ولی بازهم برای کسب وجهه بیشتر و معرفی برندشان، کالاهای جانبی متفرقه‌ای را تولید می‌کنند.

با چرخان همراه باشید:

کارت‌های بازی آلفا رومئو

اگرچه بعضی از خودروسازان، محصولات جانبی مانند دوچرخه، کیف و چمدان‌های مسافرتی را تولید می‌کنند اما آلفارومئو دست به تولید این کارت‌ها باقیمت 15 دلار زده است. کارت‌هایی که بر روی آن‌ها، اطلاعاتی مانند لوگو شرکت‌ها، مؤسس آن‌ها، راننده‌های ماشین‌های مسابقه‌ای و این‌طور اطلاعات موجود است.

ربات گشت زنی مخصوص کره ماه شرکت آئودی

این شرکت نام‌آشنای آلمانی، باوجود تولید جذاب‌ترین و بهترین خودروها بر روی کره زمین، دست از کار نکشیده و در سال 2016، طرح مفهومی رباتی را معرفی کرده بود که می‌توانست روی سطح ماه به اکتشاف بپردازد. رباتی که توسط مهندسان و دانشمندان پاره‌وقت آئودی ساخته‌شده ولی هنوز به خدمت درنیامده است.

مبل‌های بنتلی

شرکت بریتانیایی بنتلی، سالانه چیزی حدود 11,000 خودروی لوکس را تولید کرده و به فروش می‌رساند؛ اما در سالی مانند 2009 که اقتصاد جهانی در بحران بود، بنتلی تنها 3,600 دستگاه خودرو به فروش رساند. این یعنی چیزی حتی کمتر از نصف فروش سال قبل خود. پس این شرکت برای ماندن در رقابت، مشغول به ساخت میز، مبلمان خانه و صندلی‌هایی با همان کیفیتی شد که در خودروهای لوکس خود مانند مولسین به‌کاررفته‌اند.

خانه‌های مخصوص خفاش شرکت شورلت

وقتی شورلت دست از تولید خودروهای عضلانی و اسپرتی مانند کامارو می‌کشد، خانه‌هایی را برای خفاش‌های بی‌سرپناه در آمریکا و کانادا درست می‌کند تا هم به محیط‌زیست کمکی کرده باشد و هم بتواند از این راه کسب درآمد کند. خانه‌هایی که از باتری‌های لیتیوم-یون و وسایل بازیافتی شورلت ولت‌های برقی ساخته می‌شوند.

ماشین‌های چمن‌زنی هوندا

شرکت‌های ژاپنی، اصولاً علاقه زیادی به گسترش دادن کسب‌وکارشان به‌تمامی حوزه‌های موجود است؛ مثلاً شرکتی مانند یاماها که از موتورسیکلت تا پیانوهای بزرگ آکوستیک را به تولید می‌رساند. هوندا نیز علاوه بر تولید خودرو، کامیون و موتورسیکلت، کالاهای دیگری مانند موتور کشتی‌ها، ربات‌های پیشرفته، وسایل برقی مختلف و حتی جنگنده‌های جت را نیز به تولید می‌رساند.

تراکتورهای لامبورگینی

شاید تابه‌حال، بارها این داستان را که لامبورگینی قبل از تولید این ابر خودروهای جذاب، تراکتور تولید می‌کرده شنیده باشد؛ اما آیا می‌دانستید که هم‌اکنون نیز تراکتورهای این شرکت به فروش می‌روند؟ تراکتورهایی که ازنظر ظاهر و حالت تهاجمی، چیزی کمتر از اونتادور و اوروس ندرند و می‌توانند با موتور 6 سیلندر خود،980 نیوتون متر گشتاور را تولید کرده و باقدرت بالای خود،6 لامبورگینی هوراکان را یکجا از زمین بلند کنند.

دوچرخه‌های مسابقه‌ای مک لارن

مک لارن، علاوه بر تولید ابرخودروهای سریع و جذابی مانند سنا، دوچرخه‌های بسیار سریعی را نیز تولید می‌کنند. دوچرخه مک لارن که بانام venge شناخته می‌شود، یک دوچرخه مسابقه‌ای و با بدنه فیبر کربنی بوده که طبق اطلاعات خود این شرکت، سریع‌ترین دوچرخه مسابقه‌ای جاده‌ای قانونی در جهان است.

عینک‌های آفتابی x L’amy مک لارن

این شرکت بریتانیای، در سال 2018 و با همکاری L’amy، عینک آفتابی فوق سبکی را معرفی کرد که دسته‌های آن از جنس تیتانیوم بوده و از روی فن‌آوری پرینت سه‌بعدی نیز ساخته‌شده است. مک لارن هنوز قیمت این عینک‌های خود را اعلام نکرده است.

عسل پورشه

برای بسیاری از عاشقان خودرو، هیچ‌چیزی شیرین‌تر از نشستن پشت فرمان یک پورشه اشتوتگارتی نیست؛ اما پورشه محصولی از این شیرین‌تر را نیز تولید کرده است. یکی از مراکز این شرکت در شهر لایپزیگ آلمان، با در اختیار داشتن حدود 3 میلیون زنبورعسل، سالانه چیزی حدود 998 کیلوگرم عسل تولید می‌کند. عسلی که در فروشگاه‌های عمومی فروش نرفته و تنها در مراکز خاصی و آن‌هم با سرعت هر چه تمام‌تر به فروش می‌رود.

موتورهای قایق تویوتا

شرکت ژاپنی تویوتا، برخلاف بعضی از رقیبان هم‌وطن خود،بیشتر روی ساخت و تولید خودروهای خود متمرکزشده است. برای تویوتا، تنها یک استثنا وجود دارد و آن‌هم ساخت موتورهای مدرن و پیشرفته‌ای است که برای قایق‌ها تولید می‌کند. موتورهایی که تقریباً به‌صورت خاص، تنها در ژاپن معامله‌شده و به فروش می‌روند.

سوسیس و کالباس فولکس‌واگن

مردم کشور آلمان، حسابی سوسیس کالباس‌های خود را جدی گرفته و روی آن حساس هستند. بزرگ‌ترین خودروساز آلمان نیز از سال 1973 تاکنون مشغول تولید یک نوع خاص از این غذا بانام Currywurst بوده که حتی در سال قبلی میلادی، توانسته بود تعداد بسیار بیشتری از آن‌ها را نسبت به خودروهایش، در آلمان به فروش برساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا