مکمل بنزین
گوناگونخبر

وضعیت تجارت خودرو در کشورهای دیگر چگونه است؟

تجارت خودرو در کشورما به یکی از شغل‌های پرسودی تبدیل شده است که طبق آمار در یکسال گذشته چیزی در حدود 7 هزار میلیارد تومان عائدی برای فعالان آن داشته و عملا دلالی خودرو را به پرسودترین شغل کشورمان تبدیل نموده است که حتی خود خودروساز نیز سودی در این مقدار نداشته و طبق مستندات مالی، زیان زیادی را تولید کرده‌اند. حالا باید دید که خرید و فروش خودرو در جهان به چه نحوی بوده است!

به گزارش چرخان، تجارت  خودرو در کشورهای مختلف وجود دارد ولی این دلالی در کشور ما وضعیت بسیار متفاوتی داشته و عملا به یک شغل پرسود و حرفه‌ای تبدیل شده که بسیاری از افراد حتی با ترک شغل اصلی خود رو به این کار آورده و شغل کاذبی مثل آن را به یک شغل پرمتقاضی تبدیل نموده است.

آمارها از صادرات و تجارت خودرو نشان می‌دهد که در سال 2017 چیزی در حدود 740 میلیارد دلار بوده است که سهم شرکت‌های بزرگ دنیا از این مقدار متفاوت بوده ولی عملا این رقم نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی دنیا یکی از صنایعی است که وضعیت اقتصادی هر کشور را تغییر می‌دهد. مقایسه این آمار از صادرات نشان می‌دهد که روند رو به رشد صادرات حفظ شده و شرکت‌ها توانسته‌اند علیرغم وضعیت نابسامان اقتصادی در اقتصاد جهانی، جذابیت محصولات خود را حفظ کرده و چیزی در حدود 9 درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشته باشند.

در بین آمار صادراتی که منتشر شده است اروپا با نقش 54 درصدی توانسته اهرم اصلی صادرات خودرو را تشکیل بدهد و اقیانوسیه نیز چیزی در حدود 1 دهم درصد از صادرات را به خود اختصاص داده است. گفتنی است که تاجران آلمانی توانسته چیزی در حدود 21 درصد از محصولات خودروسازان این کشور را به سایر کشورها صادر کنند و ژاپن و آمریکا نیز در رده بندی بعدی قرار دارند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا