مکمل بنزین
رپورتاژ

بازار خوش‌قیمت پریوس دست‌دوم

اگر هر زمان سایت دیوار را باز کنیم و به قسمت آگهی‌های خودروی آن برویم حتما نگاهمان به چندین خودروی پریوس با مدل‌های متفاوت می‌افتد که نشان‌دهنده فروش خوب آن در بازار دست دوم است. این خودروی زیبا بسته به مدل و مشخصات دیگر قیمت‌های متفاوتی دارد که حداقل از ۲۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

بازار جذاب تویوتا تا چند سال پیش به خودروهای درشت و عظیم‌الجثه‌ای محدود می‌شد؛ برای همین کمری تنها خودروی ظریفی بود که می‌توانست طرفداران تویوتا را به سمت خود جذب کند اما با آمدن پریوس دیگر مسیر برای طرفداران این خودروساز ژاپنی متفاوت شد. البته پریوس هم آزمون و خطای زیادی برای رسیدن به این نقطه داشته است؛ اولین سری از آن بسیاری از افراد را از خود فراری داد. در نهایت با هیبریدی کردن خودرو در مرحله آخر بسیاری از طرفداران محیط زیست را به خود جلب کرد. برای همین امروز پریوس می‌تواند 35 کیلومتر را با اتکا به نیروی برق و بدون هیچ بنزینی طی کند.

این خودرو که امروز بیشتر به خاطر مصرف پایین بنزین خود شهرت دارد، از ابتدا هم دغدغه کاهش مصرف بنزین را در سر داشت. در نهایت در سری آخر طراحی خود توانست خودرویی تولید کند که به طور اعجاب‌آوری در ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه 4.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

تویوتا پریوس پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی دنیا، در اروپا یک خودروی مناسب برای طبقه اقتصادی متوسط است اما قیمت بالای آن در مقایسه با درآمد ایرانیان، آن را به خودروی لاکچری در کشور ما تبدیل کرده. قیمت پریوس در نمایندگی اگرچه آخرین بار 280 میلیون تومان بود اما با توجه به افزایش آن در بازار  به 400 میلیون تومان باید تخمین زد در سری بعدی ایرتویا آن را با قیمت بیشتری هم بفروشد. ضمن اینکه خودروهای وارداتی جدید از سال ۹۸ قرار است با تعرفه بیشتری وارد کشور شوند. این افزایش تعرفه همچنین دامن خودروهای هیبریدی را هم گرفته‌است..

تویوتا پریوس سال 1395 وارد بازار شد. قیمت پریوس سال 2016 است بین 280 تا 350 میلیون تومان است. این تفاوت قیمت می‌تواند مربوط به لکه رنگ، تصادف، تیپ و امکانات آن باشد. برای مثال بر اساس آگهی‌های دیوار مدل 280 میلیون تومانی آن 35 هزار کیلومتر و مدل 300 میلیون تومانی آن دو هزار کیلومتر کارکرد دارد. همچنین قیمت پریوس  مدل سال 2018 آن هم بین 550 تا 560 میلیون تومان است. مدل 2019 از این خودروی هیبریدی هم آذر ماه در بازار جهانی عرضه شد اما هنوز به ایران نرسیده است.

تغییرات در پریوس جدید باعث شده که این خودرو شتاب بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر خود داشته باشد. قیمت پریوس ۲۰۱۹ قرار است از 27 هزار دلار شروع شود. این رقم برای ما حدود 324 میلیون تومان می‌شود که با در نظر گرفتن تعرفه و بار با فرض ثابت ماندن نرخ دلار روی عدد 12 هزار تومان حتما به بیش از 500 میلیون تومان خواهد رسید. البته یک مدل گران‌تر آن به نام XLE 29 هزار و 740 دلار و گران‌ترین آن 33 هزار دلار  قیمت‌گذاری شده که خرید را برای ایرانیان سخت‌تر می‌کند. اگر قبلا تویوتا پریوس را با نام تیپ‌های c، v و … می‌شناختیم این بار باید با مدل جدید ۲۰۱۹ شاهد تریم‌هایی با نام‌های مختلف XLE ،LE ،L و Limited باشیم.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا