Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جگوار از وحشی‌ترین خودروی تولیدی خود با نام اف-تایپ SVR پرده برداشت

جگوار پیش از نمایش عمومی اف-تایپ SVR در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶، این اتومبیل را به طور رسمی در نیمه نخست بهمن ماه معرفی نمود. پسوند SVR می‌تواند نشان دهد که با سریع‌ترین نمونه ممکن در خانواده جگوار مواجه خواهیم شد. 

جگوار SVR
موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵ لیتری درست مانند سری S و R بوده ولی به لطف تغییرات کالیبراسیون قادر خواهد بود ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. به علاوه نسخه SVR با بهره‌گیری از یک اگزوز سبک وزن، اندکی کاهش وزن داشته است. سیستم اگزوز این اتومبیل جدید جگوار با تکنیک اینکونل-تیتانیوم (Inconel-Titanium Exhaust System) ساخته شده که صدای خوبی تولید می‌کند. اینکونل آلیاژ «اوستنیت نیکل-کروم» است که مقاومت بالایی در مقابل اکسید شدن و فساد دارد که در اگزوز اتومبیل‌‌های فرمول ۱ استفاده می‌شود. علاوه بر این استفاده از متریال سبک وزن دیگر نیز باعث کاهش وزن ۲۵ کیلو‌گرمی اف-تایپ SVR شده است. در ضمن اگر ترمز‌های کربن سرامیکی و پنل‌های سقف فیبر کربنی را سفارش دهید وزن خودرو ۵۰ کیلوگرم دیگر کاهش خواهد یافت.

جگوار SVR
همانند سابق انتقال قدرت از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک موسوم به کوئیک شیفت صورت می‌پذیرد. البته در نسخه SVR تنظیمات گیربکس بهینه‌تر شده و سرعت تعویض‌ها افزایش یافته است. نیرو به هر دو محور و چهار چرخ ۲۰ اینچی خوودرو منتقل می‌شود.
جگوار اف-تایپ SVR قادر خواهد بود در مدت زمان ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت درنسخه کوپه ۳۲۰ و برای مدل کانورتیبل ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت است که سریع‌ترین خودروی در میان تمام اتومبیل‌های جگوار محسوب می‌شود.

جگوار SVR
برای ترمز‌گیری از دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری در جلو و ۳۷۶ میلی‌متری در عقب استفاده شده است. اما این امکان وجود دارد دیسک‌های کربن سرامیکی مسابقه‌ای را با قطر ۳۹۸ میلی‌متر در جلو و ۳۸۰ میلی‌متر در عقب سفارش داد که با کالیپرهای ۶ سرعته در جلو و ۴ پیستونه در عقب ارائه می‌شوند.

Jaguar F-Type SVR 48
از دیگر آپشن‌های تعبیه شده در این گربه‌سان باید به قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب فعال اشاره نمود. این سیستم باعث توزیع گشتاور بین محور‌های جلو و عقب می‌شود. هم‌چنین سیستم کنترل پایداری دینامیکی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای را در تمامی شرایط از خود نشان می‌دهد.

جگوار svr

برای فراتر از تغییرات مکانیکی در زیر پوسته، مهندسان جگوار به طور ویژه روی آیرودینامیک خودرو تمرکز کرده‌اند. سپر جلو کاملا از نو طراحی شده تا میزان هوای بیشتری را ببلعد. یک سینی با ساختاری جدید در زیر اجزای سیستم تعلیق برای سرعت بخشیدن به جریان هوا و کاهش نیرو بالابرنده طراحی شده است. دیفیوز عقب نیز به خروج هر‌چه بهتر جریان هوا از زیر خودرو کمک می‌کند.

جگوار SVR
در داخل کابین نسخه SVR، تمامی امکانات و تجهیزات لوکس مدل‌های گذشته به چشم می‌خورد. برخی از این تجهیزات عبارتد از: سیستم برقی تنظیم صندلی‌‌ها در ۱۴ جهت و وضعیت، سیستم صوتی ۳۸۰ وات یا ۷۷۰ وات با صدای فراگیر و  نمایشگر لمسی تبلت مانند.

قیمت مدل کوپه وحشی‌ترین اتومبیل جگوار ۱۲۶۹۴۵ دلار و مدل کانورتیبل ۱۲۹۷۹۵ دلار تعیین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.