مکمل بنزین
گوناگونخبر

مردم باید از چینی‌ها تجربه بگیرند

اوضاع فروش خودرو در چین چندان خوب نیست و یک بازار پر رونق، یکباره حرکت معکوس پیدا کرد. بدترین سقوط بازار خودروی چین و کاهش فروش خودرو باعث شد تا خودروسازان مجبور شوند برای تحریک مشتریان، امتیازات ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیرند.
کاهش 10 درصدی قیمت خودروها وام‌های بلند مدت و بی‌بهره تنها برخی از این ویژگی‌ها هستند. کاهش فروش خودرو بنظر می‌رسد شرایط را به‌نفع مصرف‌کنندگان تغییر داده و خودروسازان مشکلات فراوانی که به‌دلیلی تعرفه و تحریم‌ها آمریکا متحمل شده‌اند را نادیده گرفته و فشار مضاعف را تحمل می‌کنند تا با تخفیف فراوان مشتریان را به نمایندگی‌ها بکشانند.

خیز کمپانی چری به سوی بازار چین با SUV جدید خود! دولت چین برای نجات صنعت خودروسازی روبه رشد خود، در 29 ژانویه مقامات محلی را مجبور کرد تا اقداماتی برای افزایش فروش خودرو در مناطق روستایی انجام دهند و دین ترتیب پیشنهادات وسوسه‌کننده بیشتری برای روستاییان درنظر گرفته شده است. بر همین اساس گروه خودروسازی بایکقیمت مدل سنووا ژیدوا را به کمتر از 11 هزار دلار رسانده. در کشور ما متاسفانه بر خلاف مشکلاتی که خودروهای از رده خارج مانند پراید برای مردم ایجاد کرده‌اند، آنها همچنان با قدرت به خرید این خودروها می‌پردازند و نتیجه حاصل افزایش قیمت محصولاتی شده که اصلا ارزش سوار شدن ندارند. شاید اتحاد تنها راه مجاب کردن خودروسازان به تولیدات بهتر و ارزان‌تر باشد. بارها مقامات مختلف و حتی مجریان تلویزیون اعلام کرده‌اند که تا وقتی مردم برای خرید پراید صف می‌کشند، شرایط بهتر نخواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا