مکمل بنزین
گوناگونخبر

وضعیت مصرف سوخت در خودروهای داخلی چگونه است؟

مصرف سوخت؛ دو کلمه کلیدی که در هر کشوری، حتی در کشور خودمان ایران که ازلحاظ منابع نفتی، کشور غنی محسوب می‌شویم، از اهمیت زیادی برخوردار است. جالب است بدانید که مالکیت اتومبیل در ایران، به ازای هر 1,000 نفر،200 خودرو است. این یعنی 20 درصد مردم ایران صاحب حداقل یک خودرو هستند.

این در حالی است که در کشوری مانند آلمان، به ازای هر 1,000 نفر، 600 خودرو در مالکیت اشخاص قرار دارد؛ اما باوجود سه برابر بودن مالکیت خودروها در آلمان نسبت به ایران، مصرف سوخت در دو کشور، تقریباً برابر است.

طبق گفته‌های یکی از نمایندگان سابق مجلس، مصرف بنزین در ایران، به عدد بی‌سابقه 90 میلیون لیتر در یک روز رسیده است. عددی که خودروهایی با استانداردهای ضعیف بهینگی سوخت، بزرگ‌ترین عامل آن بوده و هستند. طبق گفته‌های محمدرضا محمدخانی، اگر در ایران، تمامی خودروهای ساخت داخلی که در کشور رفت‌وآمد می‌کنند، با خودروهایی از برندهای خارجی تعویض شوند، مصرف بنزین در ایران، 40 میلیون لیتر کمتر از این عدد بسیار بالا خواهد بود.

بر اساس اطلاعات اداره تحقیقات استاندارد و کیفیت ایران، هیچ‌یک از خودروهای تولید داخل، نمی‌توانند برچسب انرژی A (بهینه‌ترین برچسب انرژی) را کسب کنند. جدای از برچسب رؤیایی A برای خودروهای داخلی، مصرف سوخت بسیاری از خودروهای تولید داخل، در حدی است که حتی نمی‌توانند برچسب G که آخرین سطح از مصرف بهینه سوخت است را نیز به دست آورند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا