Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مشکلاتی که با خرید برلیانس H230 گریبان گیر شما خواهند شد

در بازار خودروهای به اصطلاح ارزان قیمت، که برای همین خودروها قشر کارمند و کارگر کشور باید سالها شبانه روزی تلاش کنند تا یکی از آنها را بتوانند بخرند، گزینه‌های مختلفی وجود دارند که همه دارای نقص‌های مختلفی هستند. در سایت چرخان همواره تلاش کردیم تا با معرفی نقاط ضعف خودروهای مختلف، شما را آگاه سازیم تا بتوانید در شرایط اقتصادی فعلی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

برلیانس H230 یکی از گزینه‌های جذاب بازار خودروهای ارزان یا کمتر از 100 میلیون تومان است. اما این خودرو در خود نقص‌هایی دارد که در نمایندگی‌ها با مشاهده خودرو، قابل رویت نیستند و با گذشت زمان نمایان می‌شوند و در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

با ما همراه باشید…

کمبود قطعات پیش پا افتاده

همیشه کسری قطعه در ارتباط با خودروهایی که در داخل مونتاژی وجود داشته اما بنظر می رسد در این مورد شرایط بدتر است. بطور مثال با خرابی شیشه بالابر خودرو بعد از اینکه کمتر از یکماه، از زمان تحویل خودرو گذشته بوده است، با مراجعه به نمایندگی از نبود قطعه صحبت می کردند. این قطعه از جنس پلاستیک بوده و ابعاد کوچک دارد و به دلیل کیفیت پایین بر اثر وزن شیشه دچار مشکل شده است. در خودروی دیگری دیده شده است که با سوراخ شدن محفظه شیشه شوی، این قطعه نیست وجود نداشته و فرد از بازار آزاد اقدام به خرید نموده تا مشکل برطرف شود.

صدای موتور

به بحث تخصصی و فنی موتور کاری نداریم اما با گذشت زمان دیگر از موتور بی صدا برلیانس خبری نیست و با افزایش دور موتور، متاسفانه صدا بیشتر از قبل به گوش می رسد. در زمان تحویل خودرو مزیت برلیانس را می توان بی سر و صدا بودن موتور دانست که با مشاهده این مشکل و مراجعه به نمایندگی با این پاسخ مواجه خواهید شد: همه این خودروها، اینطور هستند.

گاز خوردن بی مورد

زمانی که دور موتور بالا است و شما قصد دارید، تعویض دنده انجام دهید. بعد از برداشتن پا از روی پدال گاز و فشار دادن کلاچ، خودرو گاز بیش از حد می‌خورد. دلیل این گاز خوردن مشخص نیست و با مراجعه به نمایندگی باز هم با این پاسخ مواجه خواهید شد: همه این خودروها، اینطور هستند.

لک‌پذیری متریال داخلی

جنس بد متریال داخلی در خودروهای ارزان قیمت کشور، همواره وجود داشته است اما در این مورد شرایط فرق دارد. بخشی از داشبورد برلیانس با پلاستیک نقره‌ای رنگ تزئین شده که وسعت چندان کمی هم ندارد. این بخش لک‌پذیری مضاعفی نسبت به سایر قیمت‌های کابین دارد و برخی از لک‌ها ماندگاری بالایی دارند به‌طوریکه پاک‌سازی آنها چندان میسر نیست.

روشنایی ضعیف

متاسفانه طراحی چراغ‌های برلیانس اچ 230 و 220 به‌گونه‌ای است که لامپ در عمق زیادی قرار می‌گیرد و نوع چراغ‌ها قدرت انعکاس نور خوبی ندارند. در شب روشنایی این چراغ‌ها اصلا کافی نبوده و شما تصور خواهید کرد که چراغ‌ها خاموش هستند با عوض کردن لامپ‌های داخلی روشنایی کمی بهتر می‌شود اما همچنان نسبت به سایر خودروها نور کمتری مشاهده خواهید کرد.

کلام آخر

برلیانس H230 با وجود چنین معایبی همچنان در بین سایر رقبا برای خرید گزینه بهتری محسوب می‌شود چرا که رقبای این خودرو در کشور ما، خودروهای پژو از رده خارج و سمند، دنا و … هستند.

13 دیدگاه
  1. احمد می گوید

    من الان یکساله برلیانس ۲۳۰دارم .دوتا عیب دیدم که شما تنها به یکیش اشاره کردین بقیه عیوب را نداشته و تا الان من ندیدم .یکی جنس نامرغوب داشبرد که اشاره کردین یکی ضعیف بودنه کمک ها.

  2. بابک می گوید

    با تمامی این تفاسیر ماشین مذکور صد برابر بهتر از خودروهای تولید داخل اعم از انواع پژو و سمند و دنا میباشد

    1. حشین می گوید

      سلام . یک ایراداتی داره که مسلما ماشین در این رنج یک ضعفهایی توش دیده میشه . اما در این چهار سال که از خرید ماشین میگذره اصلا هیچ گونه خرابی نداشته .

  3. حامد می گوید

    از شیرعلی بیک بعیده همچین مطلبی بنویسه!!!!!!
    -صدای موتورش برعکس خیلیم کمه
    -گاز خوردن اضافه برای تنطیم دور موتوره، وقتی میخواید دنده بدید دور موتور سریع افت نمیکنه که شما بعدش مجبور بشید دوباره گاز بدید
    -چراغهاش خیلی قویه هم نور پایین نور بالا اصلا قابل مقایسه با پژو نیست
    – متریال داشبورد و کمبود قطعاتش درسته

    1. علی شیرعلی بیک می گوید

      سلام دوست من. صدای موتور در ابتدا خیلی کمه حق با شماست اما چندین ماه بعد از تحویل گرفتن خودرو صداش بیشتر به گوش میرسه. گاز خوردن موتور بنظرم غیرعادی میاد چون دور موتور بیش از حد بالا میره و این اصلا درست نیست.

      1. ادوین می گوید

        سلام
        من دو سال هست که مدل اتومانیک ۲۲۰ رو دارم
        در خصوص نور چراغ باید بگم که اتفاقا نور خیلی مناسبی داره
        شاید خودرویی که شما دیدید چراغهاش تنظیم نبوده
        درمورد صدای موتور نیز باید بگم که با توجه به سیستم موتور خودرو که از زنجیر تایم بهره میبرد ، درصورتی که روغن نامرغوب و یا روغن با کارکرد بالا در موتور باشد صدا کمی زیاد میشود و من تا به حال با صدای زیاد مواجه نشدم
        در آخر باید یادآور بشم که این ماشین از لحاظ موتور و جاداری قابل مقایسه با خودرو های ایرانی نیست و حرف های زیادی برای گفتن داره

        1. لرستانی می گوید

          سلام من ۲۳۰دارم فقط وسط دنده عوض کردن بیش ازحد گازمیخوره لطفا راهنمایی کنید

  4. کیگ پرشیا می گوید

    اقا یه چیز بگم ختم کلام خودرو سازای ما ریدن.

    1. ناشناس می گوید

      دمت گرم

  5. حمید می گوید

    یک کلام فقط سورن و دیگر هیچ

  6. مجتبی می گوید

    اگر کسی قصد خرید این خودرو رو داره باید بگم به درد نمیخوره .من تعمیرکار هستم .تو خودروهای ارزون فقط و فقط ریو لوازم خوبی داره تمام

  7. رضا می گوید

    سلام ، من خودم چند ماهه برلیانس h230 دارم واقعا راضیم ، هر چی باشه از ماشین های تولید داخل که مال سی سال پیش هستن خیلی سرتره ، ماشین نرم کم استهلاک کم مصرفی هستش

  8. Amir می گوید

    دوستان من تمامی ماشینهای داخلی و چینی با این رنج قیمت تجربه کردم اول اینکه بخاطر زنجیر تایمشه که صدای متوجه میشین بقیه مواردشم بدون عیبه .قابل مقایسه نیست با هیچ خودروی داخلی ماشینی بسیار نرم و پر شتاب و جا دار فضای کابین خیلی شیک و مرتب طراحی شده ،قبلا نظر منفی رو ماشین چینی داشتم الان که برلیانس h230 سوار میشم واقعا نسبت به پژو تمامی محصولات ایرانخودرو سایپا خیلی عالیتره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.