مکمل بنزین
رپورتاژ

معرفی آخرین نسل بی ام و 330i؛ لوکس اقتصادی

مدل‌های بی ام و سری 3 همواره از بدو تولید خود تا کنون به سدان‌های اقتصادی بی ام و در بازار جهانی شهرت داشتند. این خودروها با اندازه کوچک خود نسبت به سری 5 و نیز قیمت پایین‌تر توانستند توجه بسیاری از خانواده‌های اروپایی و آمریکایی را به خود جلب کنند. بین مدل‌های سری 3 بی ام و 330i به دلیل موتور کم حجم‌تر و مصرف پایین‌تر فروش بیشتری را تجربه کرد. زیرا بسیاری از خریداران خودرو تمایل دارند با خودرو لوکس خود در مسیرهای شهری نیز تردد کنند و برای این کار به هزینه پایین‌تری برای سوخت خودرو نیاز دارند. از این رو بی ام و 330i توانست دل این افراد را به دست آورد و در عین حال که امکانات به روز و خوبی را ارائه می‌دهد هزینه‌های نگهداری خودرو را نیز به حداقل برساند.

پس از نقدهای بسیاری که به طراحی تکراری کابین این خودرو محبوب شده بود. بی ام و نوید اصلاحاتی را در طراحی این قسمت به طرفداران خود داد. سرانجام با ورود این خودرو به بازار انتظار طرفداران به سر آمد و باز هم بی ام و توانست به بهترین شکل نیاز طرفداران خود را برطرف کند. در ادامه با ما همراه باشید تا این خودرو لوکس اقتصادی را بیشتر بشناسیم.

طراحی خارجی بی ام وطراحی خارجی بی ام و 330i سال 2019

بی ام و 330i در نسل جدید خود تغییرات بسیاری را متحمل شده است. این طراحی علاوه بر افزایش زیبایی، کارایی بسیار زیادی نیز به این خودرو بخشیده است. اول از همه باید به این نکته اشاره کنیم که در نسل جدید این سدان کوچک کمی افزایش طول و محور داشته است. فاصله محورها در این خودرو 41 میلی متر و طول آن 76 میلی‏متر افزایش داشته است. هر چند این تغییرات به نظر محسوس نیست. اما نوید یک اتاق جادارتر را به خریداران می‌دهد.

در ادامه این تغییرات باید گفت چراغ‌های جلو تمام LED برای مدل‌های پایه و هواکش‌های بزرگ‌تر در قسمت سپر خودرو ظاهر جدید بی ام و 330i را تکمیل می‌کنند. علاوه بر این خطوط شکسته و حجیم بیشتری در قسمت کاپوت و جلوپنجره دیده می‌شود که باعث افزایش ضریب آیرودینامیک خودرو شده است. به طور کلی نسل جدید این خودرو با ظاهری خشن‌تر و اسپرت تر پا به بازار گذاشته تا طرفداران خود را بیش از پیش مجذوب خود کند و رکورد تازه‌ای را برای خرید و فروش بی ام و 330i رقم بزند.

طراحی داخل کابین و امکانات به روز بی ام و 330i سال 2019

داخل کابین این خودرو بیشترین تغییر را در خود جای داده است. در سال جدید داشبورد بی ام و 330i با استایل جدیدی پا به بازار خودرو گذاشت تا انتقادهای وارد شده به طراحی تکراری را برطرف کند و جلوه‌ای جدید برای خریداران ایجاد کند. در اولین نگاه به داخل کابین عدم حضور نمایشگر بزرگ بالای داشبورد خواهید شد. اکنون نمایشگر 8.8 اینچی در مدل پایه در میانه داشبورد قرار دارد. علاوه بر این برای صفحه آمپر دیجیتال نیز یک صفحه نمایش 5.7 اینچی در نظر گرفته شده است. مشتریان می‌توانند این نمایشگرها را تا 12.3 اینچ برای اطلاعات سرگرمی و 10.25 اینچ برای اطلاعات آمپر به صورت سفارشی افزایش دهند.

علاوه بر این بی ام و به صورت آپشنال یک سیستم دستیار شخصی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این دستیار شخصی همه اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد خودرو، آب و هوا، تغییرات دما و حتی سیستم مسیریابی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. علاوه بر این در هنگام خواب آلودگی نیز با صدا زدن نام راننده این دستیار باعث هشیاری راننده می‌شود. هر چند این امکان به صورت انتخابی برای بی ام و 330i وجود دارد. اما همین دستیار کوچک می‌تواند به میزان زیادی بر روی فروش بی ام و 330i سال 2019 تأثیر بگذارد.

مشخصات فنی و عملکرد بی ام و 330i سال 2019

بی ام و 330i اولین نمونه از بی ام و سری 3 2019 می‌باشد که وارد بازار آمریکا می‌شود. این خودرو برای بازار آمریکا و اروپا با موتوری 2 لیتری و 4 سیلندر تویین اسکرول توربوشارژ تولید می‌شود. هماهنگی این موتور با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک باعث ایجاد 255 اسب بخار نیرو و 400 نیوتون متر گشتاور شده است. بی ام و 330i 2019 با این موتور مسافت 0 تا 100 کیلومتر را در 5.6 ثانیه طی می‌کند.

علاوه براین بی ام و 330i در نسل جدید خود سیستم تعلیق پیشرفته‌تری دارد. این سیستم تعلیق در هنگام رانندگی با داشتن شکل فنر بندی مخروطی باعث پخش شدن ضربات در تمام نقاط بدنه و کاهش انتقال ضربات به اتاق خودرو می‌شود. این موضوع باعث شده تا بی ام و 330i در نسل جدید خود تعلیق بسیار نرم‌تر و اتاقی کاملاً آرام و بدون ضربه‌ای را تجربه کند. با این سیستم‌های پیشرفته‌تر پیش‎بینی می‌شود در سال 2019 نیز خرید بی ام و 330i به حد قابل توجهی برسد.

منبع :‌ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا