Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تایرهای جدید Goodyear نیازی به جاده ندارند!

نمایشگاه خودرویی ژنو که در سوئیس، در حال برگزاری است، رویدادی جذاب برای تمامی شرکت‌های خودرویی و وابسته به آن‌هاست تا بتوانند آخرین خلاقیت و طرح‌های مفهومی خود را به جهان، نشان بدهند.

در بین طرح‌های مفهومی موتورشو ژنو 2019، تایری که شرکت گودیر (Goodyear) رونمایی کرده است را می‌توان، یکی از جذاب‌ترین طرح‌های مفهومی این رویداد دانست.

تایری که این شرکت معرفی کرده است، بانام Aero شناخته‌شده و طرحی است که در بین طرح‌های مفهومی بسیار زیاد رونمایی شده در ژنو، قرار دارد. به‌طور خلاصه، می‌توان گفت که Aero، تایری با کارکرد دوگانه (هم‌روی زمین وهم هوا) است که می‌تواند به‌عنوان تایرهای معمولی در خودروهای امروزی نیز به کار رود. این تایر، نیازی به باد نداشته و درواقع، ساختار داخلی درون این تایر باریک، یک ساختار غیر پنوماتیک (وابسته به باد) بوده که می‌تواند ضربه‌های ناشی از جاده را به‌خوبی، جذب نماید.

در حالت دوم کارکردش نیز، تایر می‌تواند 90 درجه کج شده و موازی با سطح زمین، به دور خود، چرخش داشته باشد. پره‌هایی که روی زمین، مسئول حفاظت از تایر هستند نیز همچنین، مانند پره‌های موتور هواپیما طراحی‌شده‌اند تا بتوانند نیروی روبه‌جلو و بالابرنده مناسبی برای حرکت تایر، فراهم نمایند.

با استفاده از روتورهای چرخشی در هر گوشه تایر، می‌توان خودرویی را که از این تایرهای خلاقانه استفاده می‌کند، یک کوادکوپتر (Quadcopter) نامید. کوادکوپتری که تایرهایی با این ویژگی‌ها روی آن را، بیشتر در فیلم‌ها دیده باشیم.

اگرچه، ایده طراحی و ساخت این تایر، بسیار جذاب و خوشایند است اما به کار بردن این تایرهای نوین، روی خودروها یک چالش دیگری است که باید حل شود. شرکت گودیر، پیشنهاد داده که چنین تایرهایی، می‌توانند از نیروی محرکه مغناطیسی، هم درروی زمین و هم‌روی هوا، استفاده نمایند.

چنین سیستمی، بدون شک می‌تواند یک تایر بدون اصطکاک را به وجود آورد؛ اما چنین فناوری که بتواند با استفاده از نیروی مغناطیسی و روتورهای چرخشی، هیچ نیروی اصطکاک یا درواقع هیچ نیروی مزاحمی تولید نکند، هنوز یک مسئله علمی –تخیلی است.

این تایرها، هم‌چنین، می‌توانند از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل شرایط مختلف، داده‌ها و ارتباط با خودرو به‌منظور ارسال اطلاعات، استفاده نمایند. فرایندی که می‌تواند، این طرح مفهومی جذاب را یک تایر خودتنظیم شونده هوشمند، قرار دهد؛ اما این‌گونه فناوری‌ها، هنوز در مرحله ابتدایی خود به سر بده و به شکوفایی نرسیده‌اند.

منبع motor1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.