Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چهره تغییر یافته لکسوس GX در تویوتا پرادو

تویوتا پرادو که یک خودروی SUV شهری قلمداد می شود با نام اصلی تویوتا لندکروزر پرادو یکی از چندین محصول این کمپانی ژاپنی است که در کلاس خودروهای شاسی‎بلند حضور دارد. این خودرو در واقع نسخه تغییر یافته لکسوس GX به حساب می‎آید که با استفاده از پلتفرم J150 تویوتا ساخته شده است. نسل اول تویوتا پرادو در سال 1990 به عنوان جایگزینی برای خودروی J70 به بازارهای جهانی عرضه شد. تویوتا پرادو در مقایسه با لکسوس جثه کوچک‎تری دارد و قیمت آن هم پایین‎تر است.

همچنین در طراحی این خودرو می‌توان گفت که تویوتا از قسمت‌هایی از Rav4 و فورچونر هم بهره برده است. واردات تویوتا پرادو در سال 2010 به ایران شروع شد و تا سال 2013 تعداد بسیاری از آن در تیپ‌های مختلف وارد شد و با تغییر قوانین مربوط به واردات، این شاسی‌بلند بی‌نظیر دچار محدودیت‌های زیادی برای حضور در ایران شد، به همین دلیل مدل‌های پایین‌تر این خودرو در بازارهای ایران بیشتر یافت می‌شوند. در کلاس تویوتا پرادو رقبای سرسختی در بازار ایران وجود دارند که عبارت‌اند از پاجرو، سانتافه، مورانو، لکسوس و بی ام و X3 که در قیمت‌های مختلفی با تویوتا پرادو رقابت می‌کنند.

مشخصات فنی تویوتا پرادو

این خودرو که 4 نسل از تولید آن گذشته است همواره در مدل‌ها و تیپ‌های مختلف 2 در و 4 در و با موتورهای 4 سیلندر، 6 سیلندر و 8 سیلندر بنزینی و دیزلی تولید می‌شود. این خودرو دارای موتوری قدرتمند می‌باشد که قادر است 200 کیلومتر بر ساعت سرعت و شتاب اولیه 9 ثانیه را ثبت کند و در کلاس خود نیز ازنظر مصرف سوخت متعادل باشد و با میانگین 12 لیتر (سیکل ترکیبی مصرف سوخت) نمره خوبی دریافت کند.

تویوتا پرادو که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازارهای استرالیا شناخته می‌شود توانسته که 5 ستاره از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا کسب کند، استاندارد آلایندگی آن یورو 5 می‌باشد و آپشن‎هایی همچون  10 عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری و سیستم تعلیق هوشمند، سیستم امنیتی و حفاظتی، سیستم فرمان و هدایت‌پذیری الکترونیکی، سیستم حساس به‌سرعت، سیستم تهویه مطبوع، سیستم مولتی مدیا و صوتی و تصویری، سیستم صندلی‌های عقب و جلو، سیستم آینه‌ها و روشنایی و شیشه‌ها، سنسورهای پیش فعال و انواع سیستم‌ها کمکی دیگر را دارا می‌باشد که به‌عنوان یکی از کامل‌ترین شاسی‎بلندهای حال حاضر دنیا توانسته به محبوبیت بالایی در بازارهای آمریکایی هم دست پیدا کند و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خودش لقب بگیرد.

مزایا و معایب تویوتا پرادو

تویوتا پرادو در نسل‌های جدید خود همواره سعی کرده است نواقص احتمالی را برطرف کند اما همانند تمامی ماشین‌های بازارهای جهانی دارای مزایا و معایب خاص خودش می‌باشد. از مهم‌ترین ایراداتی که به این خودرو وارد می‌شود رفتار خشک و خشن شاسی آن در جاده‌های ناهموار، مصرف زیاد تعدادی از مدل‌ها و تیپ‌های آن، فرمان‎پذیری ضعیف تیپ‌های مختلف و قیمت بسیار بالای آن در بازار و همچنین محدود بودن قطعات آن است. اما از مزایای این خودرو می‌توان به‌ظاهر و طراحی زیبا، پایداری بالا، وجود خطوط و حجم‌های روی گلگیرها و کاپوت، کمتر شدن ارتفاع نسبت به نسل‌های اولیه و شکل اسپرت آن، امکانات ایمنی و رفاهی عالی و درنهایت بازار دست‌دوم عالی این خودرو می‌باشد.

خرید و فروش تویوتا پرادو در بازارهای ایران

همانطور که گفته شد واردات این محصول از کمپانی خوشنام تویوتا به بازارهای ایران بعد از سال 2013 و با قوانین جدید واردات خودرو دچار محدودیت هایی شد اما بازار دست دوم این خودرو بسیار فعال بوده و در شاید بتوان گفت در مقایسه با خودروهایی همچون پاجرو، سانتافه، لکسوس و بی ام و ایکس خرید و فروش پرادو رونق بالایی دارد.

قیمت تویوتا پرادو در بازارهای ایران

تویوتا پرادو بیشتر در نسل‎های سوم و چهارم و در تیپ های آفرود و آنرود وارد ایران شد که مدل‎های دو در و چهار در بودند و از موتورهای 4 سیلندر و 6 سیلندر استفاده می کردند. نسخه 4 سیلندر این خودرو در ایران در تعداد محدودی یافت می‎شود. در حال حاضر مدل‎های مختلف تویوتا پرادو در بازارهای ایران با توجه به شرایطشان در بازه قیمتی 400 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان خرید و فروش می شوند. قیمت تویوتا پرادو در بازار ایران با توجه به مدل، تیپ و آپشن‎های آن بین 350 تا 700 میلیون تومان است که به نسبت خودرویی گران به حساب می‎آید.

منبع :‌ ویرلن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.