مکمل بنزین
خبرداخلی

از اعتبار معاینه فنی خودروهای شخصی تا توصیه‌هایی برای رانندگی نوروز 98

معاینه فنی خودروهای شخصی که در سال جاری از اهمیت فوق العاده بالاتری برای مردم شهر تهران برخوردار شد و توانست به یکی از ضروریات زندگی تهرانی‌ها تبدیل شود، ابهامات زیادی داشته و سوالات زیادی را برای مردم ایجاد نموده است. در ادامه جزئیات بیشتری از معاینه فنی خودروهای شخصی و تاریخ اعتبار آنها را مطرح می‌کنیم.

به گزارش چرخان، احمد کرمی اسد، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی در مصاحبه‌ای گفت: یکی از موضوعاتی که در ایام نوروز از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و بایستی توسط مردم به آن توجه شود این است که بایستی خودروهای شخصی در سلامت باشند و مدارک نیز در اختیار رانندگان باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از شاخصه‌های اصلی بحث سلامت خودرو معاینه فنی خودروهای شخصی است که باید توسط صاحبان خودرو اخذ شده و به این موضوع توجه شود. مردم باید توجه داشته باشند که دوربین‌های نظارتی سطح شهر تهران به صورت شبانه روزی اقدام به بررسی خودروها کرده و خودروهای بدون معاینه فنی را به صورت روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌کند.

زوج و فرد طرح ترافیک عوارض طرح ترافیک جریمهرئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی در ادامه گفت: همچنین در سایر معابر و شهرها نیز این موضوع توسط پلیس کنترل می‌شود و این امر توسط پلیس راه تحت کنترل قرار می‌گیرد. آن دسته از خودروهایی که 4 سال از عمر آنها می‌گذرد بایستی برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند و در غیر این‌صورت قطعا در معابر و بزرگراه‌های کلان شهرها با جریمه 50 هزار تومانی روبرو خواهند شد و این جریمه در سایر شهرها به میزان 30 هزار تومان خواهد بود.

سرهنگ احمد کرمی اسد در ادامه با اشاره به توصیه‌هایی برای مردم گفت: مردم عزیز سعی کنند تا از فرصت باقیمانده تا پایان سال استفاده کرده و با مراجعه به مراکز معاینه فنی اقدام به دریافت این برگه نمایند چرا که بایستی اطلاعات در سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران ثبت شده و این یک سیستم یکپارچه است که صرفا مراکز مجاز به آن دسترسی دارند و عدم مراجعه به مراکز مجاز مساوی با عدم ثبت در این سامانه و جریمه خواهد بود.

سرهنگ کرمی اسد، در پایان با اشاره به جزئیات دیگر بحث معاینه فنی خودروها گفت: بحث معاینه فنی خودروهای عمومی موضوعی است که به صورت ویژه توسط پلیس مورد توجه قرار می‌گیرد. از دیگر نکاتی که باید مردم بدانند این است که باید به جریمه‌های بالای یک میلیون تومان حساس بوده و اقدامات لازم را انجام دهند. در صورتی که خودرویی بالای یک میلیون تومان جریمه داشته باشد متوقف خواهد شد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حداقل بخشی از آن را پرداخت کنند. همچنین گواهینامه‌های دارای بیش از 30 نمره منفی ضبط خواهد شد و این رانندگان حق رانندگی ندارند و در صورت مشاهده قطعا توسط پلیس جلوگیری به عمل خواهد آمد و بایستی کسی که دارای گواهینامه رانندگی با امتیاز منفی کمتری است به ادامه سفر بپردازد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا