مکمل بنزین
خبر

کپی روسی رولزرویس در نمایشگاه ژنو

رولزرویس محبوب‌ترین خودروی لوکس دنیا برای مولتی‌میلیاردرهاست و روس‌ها در بین خود کم افراد ثروتمند ندارند.سنات یک خودروی روسی لوکس است که مشخصات قابل تاملی دارد و می‌تواند رقیب قدرتمندی برای خودروهای لوکس دنیا باشد. مدل لیموزین این خودرو 6630 میلی‌متر طول دارد و فاصله‌ محوری آن نیز 4300 میلی‌متر است که از این لحاظ در دنیا بی‌رقیب است و می‌تواند یک ماشین تشریفات فاخر در دنیا باشد. مدل سدان سنات 5630 میلی‌متر طوبل دارد و فاصله محوری آن نیز 3300 میلی‌متر است.

سنات کابین فوق‌العاده لوکس و زیبایی دارد که پوشیده شده از چرم مرغوب، تریم چوب و متریال لوکس دیگر است. کمپانی سازنده با بکارگیری صفحات نمایش مختلف به مدرن شدن این کابین کمک کرده است. اما در بخش فنی نیز با سدانی قدرتمند مواجه خواهید شد که از یک موتور 8 سیلندر هیبریدی بهره می‌برد و توانایی تولید 590 اسب بخار قدرت و 880 نیوتون متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر سنات در حدود 6 ثانیه‌ است و از جمله تجهیزات آن می‌توان کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و سیستم جلوگیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابران پیاده، هشدار و بررسی نقاط کور و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. این کمپانی روسی در حال حاضر فروش محدود را آغاز کرده است و در آینده نزدیک تولید خود را افزایش خواهد داد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا