مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش مدل 2020 مرسدس‌بنز GLC در نمایشگاه ژنو

نمایشگاه ژنو با قدرت در حال پیگیری است و بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای خودروها شاید آرزو داشته باشند که در چنین نمایشگاه بزرگی حضور داشته باشند. مرسدس‌بنز یکی از فعال‌ترین برندهای این نمایشگاه بوده است و برترین محصولات خود را برای نمایش به سوئیس آورده است. مرسدس GLC جدیدترین محصول این برند برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای کامپکت است.

در نمای خارجی، GLC، بسیار آشنا به نظر می‌رسد و جلوپنجره مشبک با نوارهای کرومی، در محصولات فعلی این برند نیز دیده می‌شوند. چراغ‌های LED از لحاظ ظاهری بسیار جذاب‌ شده‌اند و بنظر می‌رسد، مرسدس همیشه برای بازی یک برگ برنده دارد. GLC از سیستم MBUX بهره می‌برد که شامل یک مجموعه ابزار دیجیتال و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در یک قاب بسیار گسترده است که بخش زیادی از داشبورد را پوشش می‌دهد. در بخش داخلی چند تریم برای انتخاب وجود دارد که برخی از آنها کیفیت بسیار بالا و جنس جدیدی دارند.

در ایالات متحده، خریداران می‌توانند بین GLC 300 محور عقب و GLC 300 4Matic تمام چرخ متحرک، یکی را انتخاب کنند. هر دو مدل، مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 255 اسب بخار (190 کیلووات) هستند که به یک گیربکس اتوماتیک نه سرعته متصل شده‌اند. در اروپا گزینه‌های متنوع بیشتری برای انتخاب پیشرانه وجود دارد که آنها به‌ترتیب GLC 200 4Matic با 194 اسب بخار (145 کیلو وات) و GLC 300 4Matic با 255 اسب بخار (190 کیلو وات) و موتورهای دیزلی GLC 200d 4Matic با 161 اسب بخار (120 کیلو وات)، GLC 220d 4Matic با 192 اسب بخار (143 کیلو وات) و GLC 300d 4Matic با 241 اسب بخار (180 کیلو وات) هستند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا