مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس‌بنز GLE 53 با 429 اسب بخار قدرت معرفی شد

مرسدس‌بنز GLE 53 با پیشرانه ترکیبی وسیستم 4Matic+ یک کراس‌اور زیبا و کاربردی از این برند آلمانی است که در مجموع می‌تواند 435 اسب‌بخار قدرت تولید کند. بخش فنی این خودرو شامل یک موتور احتراقی، توربو، سوپرشارژر الکتریکی و یک ژنراتور استاتور است که همانند قوای فنی CLS 53، E 53 کوپه و E 53 عمل می‌کند که به یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته متصل شده تا در 5.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند 7 حالت مختلف رانندگی را برای سیستم تعلیق آن تنظیم نمایند تا با شرایط مختلف جاده، عملکرد بهتری را شاهد باشند.

در داخل کابین GLE 53 هیبریدی از چرم مصنوعی با دوخت قرمز بهره گرفته شده و مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX است که در تمام خودروهای جدید مرسدس این سیستم بکار گرفته می‌شود و می‌توان گفت که یکی از کامل‌ترین‌ها در جهان است. فرمان صوتی، در این سیستم، راهیابی ماهواره‌ای، تنظیم رادیو و حتی تغییر نورپردازی کابین را انجام می‌دهد. این سیستم به‌حدی کامل است که تاکنون نقطه ضعفی جزء کمی شلوغ بودن در آن دیده نشده و به راننده اجازه می‌دهد علاوه بر فرمان صوتی، از طریق تاچ تغییرات زیادی را در خودرو اعمال کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا