Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چه خودروهایی در کشورهای مختلف،قدغن شده اند!

ممنوع بودن یک خودرو و یا قدغن شدن موارد خاصی که مربوط به صنعت خودرو بوده و در یک کشور، امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد، چیز چندان عجیبی نیست. در دنیا هستند کشورهایی که بنا بر دلایل فرهنگی، سیاسی و یا هر دلیل خاص دیگری، امکان استفاده از یک خودروی خاص و یا برندهایی خاص را نمی‌دهند.

برای مثال در کشور خودمان ایران، همان‌طور که می‌دانید، واردات خودروهای آمریکایی از هر برندی، بنا به دلایلی، ممنوع است. با چرخان باشید تا با جذاب‌ترین قدغن های خودرویی که در سراسر جهان وجود دارند، بیشتر آشنا شوید.

استرالیا: آپشن قفل چرخ‌های جلو در فورد موستانگ

باوجود تاریخچه قوی و جذابی که مردم کشور استرالیا، از خودروهای عضلانی دارند اما دولت این کشور، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با این خودروهای اسپرت جذاب، تدوین کرده است. یکی از این قوانین، نبودن آپشن، قفل شدن چرخ‌های جلویی در هنگام ایستادن خودرو است.

آپشنی که موسوم به Line Lock بوده و به راننده خود، اجازه می‌دهد تا در هنگامی‌که خودرو ایستاده است، با قفل شدن چرخ‌های جلویی، چرخ‌های عقب، با سرعت روی زمین چرخیده و هم دود بسیار زیادی تولید کند و هم باعث گرم شدن لاستیک‌ها شود.

هند: خودروهای بدون سرنشین

اگرچه هنوز خودروهای بدون سرنشین در هیچ جاده‌ی عمومی در دنیا به‌صورت غیرآزمایشی، دیده نمی‌شوند و شرکت‌های خودروساز، تنها به برطرف کردن نقص‌های آن‌ها و اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران خود مبنی بر آینده‌ای همگام با خودروهای بدون سرنشین، بسنده کرده‌اند اما وزیر حمل‌ونقل هند، برای محکم‌کاری، اجازه ورود هیچ خودروی بدون سرنشینی را به این کشور نداده است.

دلیل اصلی او نیز، این است که هند یک کشوری پرجمعیت با نسبت بیکاری زیاد بوده و ورود این خودروها، به این کشور، باعث بدتر شدن اوضاع خواهد شد. مشکلی که در بدو ورود هر فن‌آوری تازه‌ای به بازار، بسیار برجسته است.

ترکمنستان: خودروهایی بارنگ مشکی

بله درست دیده‌اید. خودروهای رنگ مشکی در ترکمنستان قدغن هستند. در سال 2015، این کشور، خودروهای مشکی‌رنگ در پایتخت خود و سپس، ورود هرگونه خودرویی بارنگ سیاه به داخل ترکمنستان را ممنوع اعلام کرد. حتی پس‌ از این قوانین، تمامی کسانی که خودروهای مشکی‌رنگ داشتند نیز مجبور به تغییر رنگ دادن خودروهایشان به سفید یا رنگ‌های مشابه شده بودند؛ اما دلیل این قوانین عجیب، چیست؟

دلیل این قانون، بیشتر شبیه موارد تفریحی بوده و به اعتقادات این کشور بازمی‌گردد. به این صورت که رنگ سیاه‌رنگ شوم و رنگ سفید نیز، نشانه‌ای از شانس برای مردم و کشور است. حتی پایتخت این کشور، عشق‌آباد نیز، به شهر مرمر سفید مشهور بوده و رئیس‌جمهور ترکمنستان، همیشه با خودروهای لوکس سفیدرنگ جابجا می‌شود.

کره جنوبی: فولکس‌واگن

در سال 2016، مقامات مربوطه در کره جنوبی، به دلیل تقلب شرکت فولکس‌واگن در نرم‌افزارهای مربوط به انتشار آلاینده و آلودگی خودروهایش، فروش 32 مدل خودروی این شرکت را که در کره جنوبی، به فروش می‌رفت، ممنوع اعلام کردند.

در حال حاضر، شرکت فولکس‌واگن، تلاش زیادی برای بازگشت به کره جنوبی که بازار مناسبی برای این شرکت است، می‌کند؛ اما در مقابل، کره‌ای‌ها به دلیل دریافت نکردن عذرخواهی درخور و مناسب این رسوایی، مقاومت زیادی به خرج می‌دهند.

مصر: شورلت بوتی (Bowtie)

در سال 2012، یکی از افراد دینی کشور مصر، فتوایی را صادر کرد که به دلیل شبیه بودن زیاد، برند شورلت بوتی به نماد صلیب مسیحیان، این خودرو، نباید در کشور مصر که یک کشور اسلامی است، به فروش برود.

در همان سال، یکی از مجریان مشهور تلویزیون مصر نیز به این فتوا واکنش نشان داد و آن را یک امر خارج از عقل قلمداد کرد. طبق گفته‌های این مجری، کشور آمریکا و برند شورلت، 100 سال پیش و هنگامی‌که نماد برند خود را طراحی کرده بودند، هیچ‌گاه قصد توهین به مسلمانان را نداشته‌اند. حالا پس از صدسال، یک نفر در سال 2012 پیدا می‌شود و این برند را توهین به خود قلمداد می‌کند. همچنین طبق گفته‌های این مجری، مصر مشکلات بسیار بزرگ‌تری دارد که آن‌ها را حل کند.

آمریکا: پاگانی زوندا R

اگرچه خودروها و برندهای زیادی وجود دارند که به دلیل، قبول نشدن در شاخصه‌های ایمنی، به بازار آمریکا ورود پیدا نکرده‌اند اما قدغن شدن این ابرخودروی جذاب پاگانی، همه را شوکه کرده بود. درواقع، در ایالات‌متحده، هیچ شخصی نمی‌تواند به‌صورت قانونی، در جاده‌های این کشور با پاگانی زوندا رانندگی کند مگر اینکه آن را زیر نظر موارد نظارتی خریداری کرده باشد.

بدین معنی که آن شخص، می‌تواند تنها، 4,023 کیلومتر در سال با این خودرو رانندگی کند. دلیل این قانون نیز، در لیس سیاه قرار گرفتن زوندا توسط سازمان ایمنی حمل‌ونقل این کشور به دلیل قرار نداشتن کیسه‌های هوای پیشرفته مربوط به کودک در این خودرو است.

آمریکا: خودروهای برند TVR

TVR، یک شرکت خودروساز اهل بریتانیا بوده که آمریکا، از ورود هرگونه خودرویی با این برند، به خاک این کشور را، به دلایل ایمنی، ممنوع اعلام کرده است. شاید برایتان عجیب باشد اما شرکت TVR، اعتقاد دارد که بر اساس آزمایش‌های ایمنی صورت گرفته روی خودروهایش، این خودروها، بدون موارد ایمنی رایجی مانند ترمزهای ضد قفل یا کنترل کشش و حتی کیسه‌های هوا، ایمن‌تر هستند.

 

منبع carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.