مکمل بنزین
گوناگونخبر

جزئیاتی از گران‌ترین خودروی جهان و خریدارش که باید بدانید + عکس

در حالی که بازار خودروی کشورمان در حال رکوردزنی‌های عجیب در بحث قیمت خودروهای بی کیفیت است، خودروسازان دنیا در حال شکستن رکورد گران‌ترین خودروی جهان هستند که البته این لقب با توجه به مشخصاتی که از خودروهای مذکور سراغ داریم بسیار برازنده است که در ادامه جدیدترین خودروی دارای این لقب را بررسی می‌کنیم.

به گزارش چرخان، شرکت بوگاتی فرانسه از جمله شرکت‌هایی است که نام آن در سال‌های اخیر معمولا در کنار گران‌ترین خودروهای جهان قرار گرفته و رکورد این موضوع در دستان این شرکت است و معمولا خودروهای تولیدی این شرکت از کیفیت و طرفداران بسیار بالایی برخوردار هستند.

این شرکت به تازگی یک خودروی اسپرت جدید به بازار عرضه کرده است که لقب گران‌ترین خودروی جهان را از آن خود کرده و رکورد قبلی این شرکت را شکسته است. خودروی جدید بوگاتی La Voiture Noire نام دارد که با قیمت 19 میلیون دلار به یک مشتری ناشناس فروخته شده است و با نام “ماشین سپاه” شناخته می‌شود که بوگاتی اطلاعاتی از خریدار این خودرو ارائه نکرده و صرفا ثبت این رکورد را به صورت عمومی اعلام نکرده است.

بوگاتی گران ترین خودروی جهانالبته این خودرو کمتر از 24 ساعت قبل در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درآمده بود که توجه مخاطبین را به خود جلب کرده بود و البته طبیعتا جزو اندک خودروهایی بود که صرفا برای نمایش و عرض اندام یک خودروساز در این نمایشگاه حضور داشت. بوگاتی اعلام کرده است که مشتری این خودرو اهل آلمان بوده است که با توجه به رقم این خودرو، هزینه پرداختی معادل با 500 دستگاه تسلا 3 است که نشان دهنده ارزش رقم پرداختی است.

از جمله دلایلی که می‌توان به ارزشمند بودن این خودرو اشاره کرد تولید یک عدد از آن است که به مناسب یکصدمین سال فعالیت بوگاتی بوده است. اطلاعاتی از قبیل موتور 16 سیلندر 8 لیتری 1500 اسب بخار قدرت از جمله ویژگی‌های این خودرو است.

خریدار این خودرو مشخص نشده است ولی بعضی از رسانه‌های خودرویی اعلام کرده‌اند که به احتمال فراوان فردیناند پیچ، مدیر عامل سابق گروه خودروسازی فولکس واگن کسی است که این خودرو را به مجموعه خودروهای لوکس و خاص خود اضافه کرده است چرا که او به خرید خودروهای این چنینی مشهور و معروف است.

بوگاتی که حالا برای چندمین بار رکوردار گران‌ترین خودروی جهان شده است اعلام کرده که مدل جدید بوگاتی Chiron نیز به زودی و در تعداد 20 دستگاه تولید و به مشتریان عرضه خواهد شد که قیمت 3.4 میلیون دلاری برای آن در نظر خواهد گرفت.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا