مکمل بنزین
خبرداخلی

فوری فوری محصولات سایپا و ایران‌خودرو تا کی ادامه پیدا می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید این روزها به صورت مدام دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو اقدام به فروش فوری محصولاتشان می‌کنند که مبنای قیمت گذاری این محصولات نیز حاشیه بازار است که سود کلانی را نصیب این شرکت‌ها کرده و مشتریان را از مراجعه به بازار بی نیاز می‌کند ولی این طرح تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟

به گزارش چرخان، با تصویب وزارت صنعت و همچنین موافق سایپا و ایران‌خودرو این دو شرکت اقدام به فروش فوری محصولاتشان می‌کنند که محصولات با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار به مشتریان تحویل داده می‌شود و با توجه به قیمت‌های بالا در بازار، این فروش‌های فوری مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد ولی سوال اینجاست که فروش فوری محصولات سایپا و ایران‌خودرو تا کی ادامه پیدا خواهد کرد و آیا به زودی شاهد توقف این طرح خواهیم بود؟

پژو 207 صندوقدارفرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت فروش فوری محصولات این دو شرکت گفت: اولا باید بگوییم که قیمت‌ها در بازار در حال کاهش است و روند کاهشی در بازار را شاهد هستیم. تا زمانی که در قیمت‌ها شاهد تعادل باشیم این فروش‌های فوری ادامه خواهد داشت و البته با توجه به وضعیت ماه‌های ابتدایی سال که معمولا کاهش تقاضا را در پیش داریم طبیعتا کاهش قیمت‌ها را نیز در پیش خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خودروهای وارداتی گفت: مصوبه مربوط به ترخیص خودروهای خارجی توسط وزیر صنعت و معدن ابلاغ شده و کارهای مقدماتی آن انجام گردیده و به شرکت‌ها نیز اعلام شده است تا در ایام تعطیلات نیز شاهد پیگیری روند ترخیص باشیم. سعی ما بر این است که آن دسته از خودروهای قابل ترخیص تا قبل از تعطیلات ترخیص شوند و روند ترخیص این خودروها تسهیل شود.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپامعاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: برای تامین قطعات نیز اقداماتی انجام شده که از جمله آن تامین منابع مالی ارزی و ریالی است که تابحال چیزی در حدود 3400 میلیارد تومان از این منابع تامین شده و و مابقی نیز طی دو هفته آتی پرداخت خواهد شد. روند تحویل قطعات افزایشی شده و به همین دلیل نیز شاهد افزایش تولید در خودروسازان هستیم که در حال حاضر حدود 4 هزار خودرو در حال تولید بوده و به همین منوال شاهد تحویل خودرو نیز هستیم. با توجه به تصمیم گیری‌های اخیر وزارت صنعت، به خودروسازان ابلاغیه‌ای خواهیم داشت تا در روزهای تعطیل نیز اقدام به تحویل خودرو نمایند.

مقیمی در پایان گفت: در زمینه خدمات رسانی در ایام پایانی سال نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و تعمیرگاه‌های خودروسازان برای سرویس‌دهی آماده هستند که به طور مثال 500 تعمیرگاه سایپا خدمت رسانی خواهند کرد. سرویس‌دهی خودروسازان در تمامی استان‌ها و با تجهیز قطعات و موارد لازم صورت می‌گیرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا