Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا مرسدس بنز افسانه ای SLR باز خواهد گشت؟

مرسدس بنز SLR، یکی از آن خودروهای مسابقه‌ای افسانه‌ای قرن بیستم بوده که در سال‌های 1954 و 1955، در مسابقات فرمول یک، شرکت کرده بود. خودروی کوپه‌ای که در زمان خود، ازنظر سرعت نهایی، بسیار حیرت‌انگیز بوده و با نهایت سرعت 289 کیلومتر بر ساعت، یک ابرخودروی پرسرعت به‌حساب می‌آمد.

مرسدس بنز سپس، در دهه گذشته با همکاری شرکت مک لارن، نسخه گرند تورر (Grand Tourer) این خودرو را احیا کرد که تا بعد از سال 2010، دیگر تولید نشد.

اما در چند روز قبل، شرکتی از طرف دایملر آلمان (شرکت مادر مرسدس بنز) حق مالکیت خودرویی بانام SLR را برای خود در اداره ثبت مالکیت و اختراع آمریکا، به ثبت رسانده است. البته این به معنای بازگشت حتمی این خودرو به میدان‌ها نیست زیرا گاهی اوقات، شرکت‌ها، به این دلیل حق مالکیت خودرویی را برای خود به ثبت می‌رسانند تا شرکت‌های دیگر نتوانند آن را برای خود قلمداد کنند.

آخرین SLR ساخته‌شده توسط مرسدس و مک لارن، دارای قلب تپنده 5.4 لیتری 8 سیلندری بود که با استفاده از سامانه سوپرشارژ،617 اسب بخار قدرت و حدود 780 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد. قدرتی که آن را در رده یکی از سریع‌ترین خودروهای زمان خود، قرار می‌داد.

البته شرکت مرسدس، در این اواخر، ثبت مالکیت‌های فراوانی را برای خود انجام داده است؛ مانند خودروهای کلاس O جدید ،GLS600 GLS680،S680 و چند اسم مربوط به خودروهای برقی دیگر که البته ممکن است همه‌ی این نام‌ها، درنهایت تبدیل به خودروی تولیدی، نشوند. درست مانند همین ثبت مالکیت SLR اخیر دایملر.

منبع carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.